Utilizatorii europeni ai Instagram și Facebook vor putea opta să își separe conturile de pe aceste două platforme de social media în contextul în care în martie 2024 va intra în vigoare noua legislație europeană privind limitarea capacității firmelor big tech de a procesa datele clienților pentru scopuri publicitare.
Legislația, denumită Digital Markets Act (DMA), se aplică doar șase giganți ai tehnologiei (în mare parte din SUA), inclusiv Meta, și urmărește să combată comportamentele abuzive ale Big Tech.
În următoarele câteva săptămâni, oamenii vor primi notificări care îi vor informa despre capacitatea lor de a alege dacă doresc să partajeze informații între serviciile noastre.
Meta
Astfel, cei care doresc vor putea să își gestioneze separat conturile Instagram și Facebook, astfel încât informațiile lor să nu mai fie folosite între conturi.
De asemenea, cei care folosesc Facebook Messenger pot alege să continue să folosească aplicația împreună cu contul lor de Facebook sau pot să își creeze un nou cont Messenger autonom.
Cei care folosesc Facebook Marketplace pot alege să folosească serviciul fără a permite Facebook să le acceseze datele personale, dar în acest caz comunicarea dintre cumpărători și vânzători se va face prin e-mail în loc de Facebook Messenger.
Oamenii care joacă jocuri pe Facebook pot alege între o experiență de joc care utilizează informațiile lor de pe Facebook sau o experiență fără informațiile lor de pe Facebook. În acest caz, unii jucători nu vor avea opțiunea multiplayer.
Dincolo de aceste noi opțiuni, toți cei care folosesc serviciile Facebook și Instagram vor continua să beneficieze de gama extinsă de instrumente existente pe care le-am construit pentru a oferi oamenilor posibilitatea de a alege informațiile pe care le distribuie și modul în care le procesăm datele.
Meta