Vodafone semnează un acord de 1,5 miliarde de dolari cu Microsoft pentru AI, cloud și IoT

Vodafone a semnat un parteneriat pe zece ani cu Microsoft pentru a oferi servicii de inteligență artificială generativă, servicii digitale și cloud pentru peste 300 de milioane de companii și consumatori de pe piețele sale din Europa și Africa, relatează Reuters.

Compania britanică va investi 1,5 miliarde de dolari în IA centrată pe client, dezvoltată cu tehnologiile Microsoft Azure și Copilot și va înlocui centrele fizice de date cu servicii cloud Azure mai ieftine.

Microsoft va deveni, la rândul său, un investitor de capital în platforma administrată de Vodafone IoT (Internet of Things) atunci când aceasta va deveni o afacere independentă și va ajuta la extinderea platformei financiare mobile a Vodafone în Africa.

Directorul executiv al Vodafone, Margherita Della Valle, presată să livresze profituri în creștere, a identificat o oportunitate de a ajuta companiile să se digitalizeze, menționând în luna mai a anului trecut că piața pe carte o vizează valorează 140 miliarde de euro.

Ea a spus că acordul, pe care l-a semnat cu președintele și CEO-ul Microsoft, Satya Nadella, va „accelera transformarea digitală a clienților noștri de afaceri, în special a companiilor mici și mijlocii”.

Directorul financiar al Vodafone, Luka Mucic, a declarat că expertiza Microsoft în domeniul inteligenței artificiale, susținută de parteneriatul său cu OpenAI, va transforma serviciile pentru clienți ale companiei de telecomunicații.

Directorul comercial al Microsoft, Judson Althoff, a declarat că operațiunile Vodafone în IoT și serviciile financiare sunt importante din punct de vedere strategic.

„Activele IoT sunt esențiale pentru a ne ajuta să răspundem nevoilor de sustenabilitate ale multor clienți”.

directorul comercial al Microsoft, Judson Althoff

Microsoft implementează „gemeni digitali” pentru a modela mediile de producție, astfel încât îmbunătățirile proceselor să poată fi testate în cloud.

Platforma de plăți M-PESA a Vodafone, care operează în Kenya, Tanzania, Africa de Sud și alte țări africane, vizează aceleași obiective ca și Microsoft în regiune, cum ar fi dezvoltarea alfabetizării digitale.

„Suntem încântați să aducem capabilități AI generative pentru a ajuta clienții să ia decizii financiare mai inteligente”.

directorul comercial al Microsoft, Judson Althoff

Carol Dan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai recente știri

spot_img

Abonează-te la cele mai recente știri din IT, Digitalizare, Tehnologii & Crypto

Te-ar putea interesa și...