More

    Piața dispozitivelor VR continuă să scadă chiar dacă Meta toarnă miliarde de dolari în dezvoltarea Metaversului

    Meta cheltuiește miliarde de dolari pe trimestru pentru a îndeplini visul directorului general Mark Zuckerberg de a avea o lume virtuală futuristă pe care el o numește Metavers. Dar, în ciuda angajamentului companiei de a realiza visul fondatorului său, piața dispozitivelor de realitate virtuală (VR) se contractă, potrivit CNBC.

    Vânzările de căști VR și ochelari de realitate augmentată în SUA au scăzut cu aproape 40%, până la 664 milioane de dolari în 2023, începând cu 25 noiembrie, potrivit datelor transmise CNBC de firma de cercetare Circana.

    Este o scădere mult mai accentuată decât anul trecut, când vânzările de dispozitive AR și VR au scăzut cu 2%, până la 1,1 miliarde de dolari.

    Declinul din acești ultimi doi ani subliniază provocarea Meta de a aduce tehnologia de nișă în mainstream.

    În timp ce Zuckerberg a spus, când a anunțat trecerea Facebook către Meta la sfârșitul anului 2021, că probabil că va dura un deceniu pentru a ajunge la un miliard de utilizatori, ar putea fi nevoie să înceapă să arate date mai optimiste pentru a satisfice acționarii sceptici față de investițiile riscante ale companiei.

    Până acum, viziunea lui Zuckerberg nu a fost validă de vreun succes.

    „(AI și metaversul) sunt două pariuri pe termen lung pe tehnologiile viitorului. Ele înceă să se intersecteze sub forma unor produse accesibile unui număr mare de oameni. A face pariuri pe termen lung pe tehnologiile emergente nu este ușor. Nu există garanții că vor funcționa și cu siguranță nu este ieftin. Este, de asemenea, unul dintre cele mai valoroase lucruri pe care le poate face o companie de tehnologie – și singura modalitate de a rămâne relevantă pe termen lung.”

    directorului de tehnologie Andrew Bosworth, care conduce Reality Labs

    Unitatea Reality Labs a Meta, care dezvoltă tehnologii VR și AR, a pierdut 3,7 miliarde de dolari în al treilea trimestru, în timp ce a relizat vânzări de doar 210 milioane de dolari. În total, divizia a pierdut aproximativ 25 de miliarde de dolari de la începutul anului 2022, la scurt timp după ce Zuckerberg și-a redenumit compania.

    Meta este în prezent lider pe piața VR, vânzările căștilor sale Quest reprezentând cea mai mare parte a pieței din SUA, a declarat Ben Arnold, analist de tehnologie de consum al Circana.

    Sony a lansat a doua generație a căștilor PlayStation VR2 la începutul acestui an, dar nu a câștigat prea multă cotă de piață din cauza dependenței dispozitivului de consola de jocuri video PlayStation 5, a spus Arnold.

    Arnold a atribuit evoluția slabă a pieței absenței unor noi căști VR și lipsei unei aplicații care să atragă consumatorii.

    Meta a lansat în octombrie Quest 3 VR, la prețuri începând de la 499 de dolari, cu 200 de dolari mai mult decât modelul de bază al predecesorului Quest 2.

    Din octombrie până în noiembrie, vânzările de căști VR în SUA au fost de 271 milioane de dolari, o creștere de 42% față de nivelul de 191 milioane de dolari în aceeași perioadă a anului trecut, arată datele Circana.

    În 2024 este anunțată lansarea unui nou model de căști VR de către Apple. În iunie, Apple a dezvăluit noul produs, denumit Vision Pro, care urmează să ajungă pe piață la un preț de pornire de 3.499 de dolari.

    Lansarea Vision Pro ar putea juca, de asemenea, un rol esențial în consolidarea pieței în curs de dezvoltare VR și AR în 2024.

    Carol Dan

    Stay in the Loop

    Latest stories

    S-ar putea să-ți placă și...