Daniel Homorodean, CEO Arxia: 2023 a stat sub semnul începutului unei recesiuni economice mondiale dar în 2024 vom continua să ne extindem

După doi ani contradictorii pentru piața mondială de tehnologie, în care entuziasmul angajărilor și listările pe bursă au fost urmate de blocajul finanțărilor și concedierile masive din SUA, Digitalio intenționează să afle de la principalele companii de tehnologie românești care au fost cele mai importante evenimente din piață în 2023 și care sunt așteptările pentru 2024.

Deși anul care tocmai se încheie a stat sub semnul începutului unei recesiuni economice mondiale și a restrângerii bugetelor naționale, compania Arxia, care oferă soluţii informatice şi consultanţă în domeniul digitalizării, s-a extins în Africa și America de Sud și a lansat noi produse. Pentru 2024, Arxia vizează creșterea numărului de angajați și extinderea în domeniul facturării electronice, atât în România cât și în alte țări. La nivelul pieței, însă, este de așteptat ca recesiunea să se resimtă puternic în anumite segmente ale industriei tech., a declarat pentru Digitalio.ro, Daniel Homorodean, CEO-ul Arxia.

Cum au evoluat afacerile companiei în 2023? Care au fost cele mai mari provocări ale acestui an?

Ne definim ca o companie de transformare digitală și acționăm motivați de dezvoltarea de valoare sistemică, explorare și identificarea de noi abordări, și principiile legate de deschidere, comunitate și parteneriat.

În 2023, ne-am dezvoltat activitățile internaționale în afara Europei, cu proiecte în Chile, Ruanda, Uganda, Tunisia, și Ghana. Am realizat proiecte de consultanță în transformarea digitală a sectorului public finanțate de instituții internaționale precum GIZ, UN ITC sau World Bank.

Printre acestea ar fi, de exemplu, un proiect pentru guvernul Ruandei de strategie tehnică pentru digitalizarea proceselor interinstituționale, și un proiect de consultanță și implementare tehnică pentru integrarea activităților de suport instituțional pentru refugiați, realizat pentru Banca Mondială.

Am reușit să extindem piața produsului nostru pentru procesele de achiziții, ProcessPlayer, în piața internațională și în sectorul corporate, continuând să servim de asemenea instituțiile publice, pentru care sistemul a fost inițial dezvoltat.

Am lansat familia de produse VAIROS – angajați și asistenți virtuali care oferă soluţii informatice şi consultanţă în domeniul digitalizării. Asistenții noștri realizează activități de suport în vânzare, ghidează utilizatorii în utilizarea aplicațiilor și interpretează reglementări.

Am lansat VAIROS în America Latină și urmează să aducem angajații virtuali specializați și în România anul viitor.

Ca urmare a proiectului pe care l-am derulat cu succes cu guvernul din Ruanda, am dezvoltat conceptul unui model de standardizare la nivel național a siturilor web ale instituțiilor publice pe baza platformei open source TYPO3 CMS și am demarat discuțiile pentru implementare cu mai multe guverne, din Africa și din Oceania, cu sprijnul organizațiilor internaționale GIZ și ITU.

Voi încheia anul prin susținerea de seminarii pe această linie în Senegal și în Gambia.

Per ansamblu, anul 2023 a stat sub semnul începutului unei recesiuni economice mondiale și a problemelor bugetare naționale, ceea ce a determinat prudență și orientare strategică spre consolidare bazată pe produsele proprii și pe expertiză de nivel înalt.

Care sunt planurile companiei dumneavoastră pentru 2024 și care sunt cele mai mari îngrijorări pe care le aveți pentru anul următor?

Vom extinde activitățile de comercializare a produselor noastre, în special platforma pentru achzitii ProcessPlayer și linia de produs VAIROS de asistenți și angajați virtuali.

Urmărim să ne creștem echipa atât pentru proiectele de consultanță în transformare digitală cât și pentru activitățile de dezvoltare tehnică pe platforma open source TYPO3 CMS, pe care lucrăm pentru clienții noștri din Europa de vest și pe care o promovăm cu succes în tot mai multe țări.

Vom continua, că și până acum, să lucrăm alături de parteneri, atât companii din România cât și din alte țări, pe care îi integrăm în proiectele pe care le câștigăm, astfel încât la nivelul echipei nucleu a firmei ne menținem agili și concentrați pe expertiza de nivel înalt a colegilor.

Pregătim extinderea activităților noastre în domniul facturării electronice, atât în România cât și în alte țări, folosind expertiza pe care am acumulat-o în domeniu prin proiecte de consultanță și implementare.

Suntem foarte atenți la semnalele economice în special din piața vest-europeană unde avem în continuare mulți clienți pentru care dezvoltăm software și ne orientăm în a lua proiecte de complexitate ridicată în care experiența și competitivatea echipei noastre se pot proba cel mai bine.

Care credeți că va fi cea mai mare provocare a industriei tech în 2024? Cum vă pregătiți pentru aceste provocări?

Recesiunea economică va fi în continuare puternic resimțită de anumite segmente ale industriei tech. Se va restrânge în continuare disponibilitatea de investiții în proiecte și produse noi care nu au perspectiva de profitabilitate pe termen scurt.

Vor fi cel mai mult afectate companiile implicate în suportul creșterilor startup-urilor și în outsourcing pentru proiecte corporate care nu sunt deja mature. Va fi o perioada grea și pentru programatorii care activează ca freelancer și pentru cei aflați la început de drum în cariera tech.

În schimb, transformarea digitală se va accelera, fiind o necesitate pentru eficientizarea costurilor. Vor fi oportunități foarte bune pentru companiile care oferă soluții de îmbunătățire a productivității pe diverse segmente. De asemenea, va crește adopția soluțiilor cu componentă AI și a serviciilor și produselor de securitate cibernetică.

Ce tehnologii preconizați că vor avea cel mai mare impact asupra pieței tech în 2024? Care este atuul companiei în care activați pentru a face față în piață în 2024?

Vom vedea în continuare o dezvoltare accelerată a platformelor AI și o sofisticare a aplicațiilor acestora, cu accent pe automatizarea activităților.

Vom asista la o evoluție semnificativă de la ideea de asistent virtual la cea de angajat virtual, cu consecințe majore atât în productivitatea organizațiilor cât și în disrupția unor domenii de afaceri cum ar fi cel de outsourcing al proceselor de business.

Încorporarea angajaților virtuali va sprijini accelerarea adopției soluțiilor de tip RPA și BPM.

Arxia mizează mai departe pe propriile produse și pe expertiză în domeniile cheie care formează nucleul activității noastre, respectiv transformarea digitală, procesele de achiziție, facturarea electronică și tehnologiile open source folosite la nivel strategic pentru guverne.

Citește și

spot_img

Alte știri din aceeași rubrică

spot_img