Compania Rakuten din Japonia intenționează să își lanseze propriul model de limbaj de inteligență artificială, a declarat CEO-ul său Hiroshi „Mickey” Mikitani pentru CNBC.
Acestă decizie vine într-un moment în care gigantul fintech-to-e-commerce caută să se alăture altor firme de tehnologie care dezvoltă tehnologia AI.
Mikitani a spus că Rakuten lucrează la propriul model de limbă mare (LLM) compus din algoritmi uriași antrenați pe seturi masive de date care stau la baza aplicațiilor de inteligență artificială, cum ar fi ChatGPT de la OpenAI.
Rakuten are o serie de afaceri, de la servicii bancare la comerț electronic și telecomunicații. Prin urmare are o cantitate mare de date „unice” pe care să își instruiască LLM, potrivit Mikitani.
„Nimeni nu are un set de date ca noi”.
Hiroshi „Mickey” Mikitani
Compania intenționează să folosească modelul AI la nivel intern pentru a îmbunătăți eficiența operațională și activitățile de marketing cu 20%, a spus Mikitani.
De asemenea, dorește să ofere modelul întreprinderilor terțe pe care să le construiască, la fel ca Amazon sau Microsoft.
CEO-ul a adăugat că Rakuten va „avea ceva în câteva luni”.
Un purtător de cuvânt al Rakuten a clarificat mai târziu că nu există o perioadă de timp pentru o lansare, dar, în schimb, ar putea exista un anunț legat de modelul său de limbă mare, potențial în următoarele două luni.
Până în prezent, marii giganți ai tehnologiei din SUA și China și-au lansat propriile modele lingvistice mari.
OpenAI, Amazon și Google sunt printre cele mai notabile din SUA. În China, Baidu, Alibaba și Tencent și-au lansat propriile modele.
Firmele japoneze au rămas oarecum în urmă față de omologii lor din SUA și China, dar încearcă să ajungă rapid din urmă.
Grupul de telecomunicații NTT a anunțat luna aceasta că LLM-ul său va fi disponibil în martie.
Firma de telecomunicații a SoftBank a anunțat în noiembrie că platforma sa de calcul AI generativă este operațională.
Firmele japoneze au șansa de a crea LLM-uri specifice limbii japoneze, oferindu-le potențial un avantaj față de rivalii lor din SUA și China.
Mikitani a spus că impulsul către AI îi va oferi lui Rakuten „o creștere uriașă de profitabilitate”.