Brand Management înregistrează o creștere cu 35% a cifrei de afaceri în acest an și apreciază că va păstra acest nivel de creșter și în cursul anului viitor. Totodată, după câțiva ani plini de provocări, sezonul sărbătorilor de iarnă 2023 pare să fie unul dintre cele mai bune, pe măsură ce numărul românilor care merg la mall de Crăciun și Revelion crește cu 17% față de o perioadă normală. Astfel, la sfârșitul anului, vânzările Brand Management avansează cu 200%.
„Ultimul trimestru al acestui an se termină pentru noi cu o creștere a cifrei de afaceri de 200% față de același interval al anului trecut. Din punct de vedere al campaniilor de sărbători, procentele au rămas aceleași ca în anii trecuți – circa 30% din cifra de afaceri provine din acestea. În ce privește cifra de afaceri totală, am avut o creștere de 35% în 2023 și estimăm că vom păstra trendul ascendent și în anul viitor”.
Georgian Drăghici, Director Comercial Brand Management
Brand Management a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 6,4 milioane de lei.
Dacă, în mod uzual, 7 din 10 români merg la mall cel puţin o dată pe săptămână (în mediul urban), la final de an numărul acestora ajunge la 8, iar timpul petrecut în mall crește cu 30%. La fel, și bugetul pentru cumpărături al românilor crește de la o medie de 300 de lei per vizită la peste 400 lei.
Conform Brand Management, cu ocazia sărbătorilor de Crăciun, 60% dintre clienții Brand Management generează un sfert din activitatea anuală a companiei și aproape o treime din cifra de afaceri.
Cele mai solicitate spații rămân cele cu trafic intens precum zona de atrium sau cea de restaurante și cafenele din mall-uri, acolo unde se opresc 5 din 10 români să mănânce după ce fac cumpărăturile.
În ce privește zonele geografice alese, brandurile internaționale se concentrează în special pe orașele principale (top 6 ca ordin de mărime), însă se observă o prezență din ce în ce mai mare și în orașele care completează top 20 din punct de vedere al numărului de locuitori.
Astfel că, în ultimele planuri de media apar tot mai des orașe ca Brăila, Galați, Târgu Mureș, Oradea, Piatra Neamț, Suceava, Alba Iulia, Arad etc. Însă, pentru planificarea unei campanii de succes, specialiștii trebuie să aibă în vedere mai multe criterii.
„Până acum am făcut recomandări de eficientizare a expunerii în baza experienței noastre de aproape 20 de ani, dar începând cu 2024 vom agrega datele de trafic ale mall-urilor și hypermarket-urilor cu care lucrăm și astfel toți clienții noștri vor primi, la fiecare plan de media solicitat de la noi, câte zeci sau sute de mii de vizitatori lunari sunt per locație, plus profilul consumatorului (gen/generație), așa cum reiese el din studiul de piață de anul acesta făcut pentru industria de indoor advertising de către Reveal Marketing”.
Georgian Drăghici, Director Comercial Brand Management