Compania de tehnologie RPA Tailent a furnizat Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) soluţia pentru automatizarea operaţiunilor din cadrul programului de finanțare a IMM-urilor pentru adoptarea tehnologiilor digitale din cadrul PNRR, scrie Agerpres.
“MIPE doreşte să devină un exemplu în digitalizarea operaţiunilor interne şi serviciilor oferite populaţiei, fiind printre primele instituţii publice centrale care apelează la tehnologia inovatoare RPA. Astfel, vrem să fim un exemplu nu doar pentru beneficiarii apelului, ci şi pentru toate companiile şi instituţiile publice româneşti, să le transmitem că transformarea digitală este nu doar posibilă, ci şi susţinută pentru dezvoltarea sustenabilă a economiei naţionale”.
Adrian Câciu, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene
Tailent Automation Platform a optimizat procesele necesare gestionării eficiente a celor 7.188 de cereri de finanţare depuse.
Roboţii Tailent, implementaţi în premieră pentru România la acest nivel de o instituţie publică centrală, au automatizat operaţiunile esenţiale pentru gestionarea apelului, ajutând MIPE să accelereze etapa de evaluare tehnică şi financiară.
Programul derulat de MIPE a fost creat pentru a susţine IMM-urile să adopte tehnologii digitale, oferind finanţare de până la 100.000 de euro pentru fiecare companie selectată.
Roboţii au preluat sarcinile repetitive şi mari consumatoare de timp, ajutând în acest fel responsabilii de proiect din MIPE să se poată concentra mai bine pe relaţia cu beneficiarii.
“Pentru România este o premieră, un semnal clar dat de administraţia publică centrală că lentila pusă pe digitalizarea României este o misiune extrem de importantă, asumată şi susţinută. Este îmbucurător că utilizarea tehnologiei RPA are loc pentru prima oară chiar în cadrul unui proiect care susţine IMM-urile din România pe drumul lor către digitalizare”.
Mario Popescu, cofondator şi CEO Tailent
Roboţii Tailent au avut sarcini precum gestionarea proiectelor, validarea şi prelucrarea fişierelor, deschiderea canalelor de comunicare cu beneficiari, organizarea şi procesarea documentelor, pregătirea şi susţinerea activităţilor de contractare.
Aceștia au complementat activitatea oamenilor folosindu-se de un mediu digital, oferind interconectare şi interoperabilitate între instituţii precum ANAF, Ministerul Finanţelor şi Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.