Spotify mai dă afară 17% din angajați în cea de a treia rundă de concedieri din acest an

Compania de streaming Spotify a anunţat luni că va concedia aproape 17% sau 1.500 din cei 9.000 de angajaţi, după ce în ianuarie a mai dat afară 6% din personal şi a o perat o altă reducere, de 2%, în iunie, din cauza costurilor ridicate, transmite Reuters. Totuși, veniturile companiei au crescut cu 11% la 3,36 miliarde de euro, în trimestrul al treilea.

Şeful Spotify, Daniel Ek, a declarat recent că firma se concentrează pe măsuri de eficientizare şi îmbunătăţire a profitabilităţii.

Luni, el a explicat că reducerea numărului de angajaţi pare surprinzător de mare, ţinând cont de cifrele recente privind câştigurile şi performanţele companiei.

„Am discutat să facem concedieri pe o scară mai redusă în 2024 şi 2025. Dar, considerând decalajul dintre obiectivele financiare şi costurile operaţionale curente, am decis că adoptarea unor măsuri ferme pentru corectarea costurilor reprezintă cea mai bună opţiune pentru îndeplinirea obiectivelor noastre”.

Daniel Ek, șeful Spotify

Compania a revenit pe profit în trimestrul al treilea al acestui an după ce majorat preţurile serviciilor sale de streaming şi a consemnat o creştere a numărului de abonaţi în toate regiunile.

Pentru ultimele trei luni ale acestui an, compania estimează că numărul ascultătorilor săi lunari va ajunge 601 milioane.

Potrivit Reuters, Spotify a înregistrat în trimestrul al treilea al acestui an un venit operațional de 32 milioane de euro, pentru prima data din 2021, ajutat de o marjă brută mai mare și de costuri mai mici de marketing și de personal.

Alți factori care au contribuit la acest rezultat au fost creșterea prețurilor la serviciile sale de streaming și creșterea numărului de abonați în toate regiunile. Compania a estimat că numărul de ascultători lunari va ajunge la 601 milioane în acest trimestru.

Numărul de utilizatori lunari ai companiei a crescut cu 26%, până la 574 de milioane în trimestrul al treilea, depășind propriile așteptări și prognoza analiștilor, de 565,7 milioane de clienți.

Abonații Premium, care generează cea mai mare parte a veniturilor companiei, au crescut cu 16%, până la 226 de milioane, depășind estimările de 223,7 milioane.

Citește și

spot_img

Alte știri din aceeași rubrică

spot_img