Serviciile de telefonie și internet din Australia, indisponibile timp de 12 ore din cauza actualizării de software la compania Optus

Furnizorul australian de telecomunicații Optus a declarat luni că o întrerupere masivă a serviciilor de telefonie și internet care a afectat 40% din populația țării și a declanșat o furtună politică, a fost cauzată de „modificări ale informațiilor de rutare” după o „actualizare de rutină a software-ului”, scrie Reuters.

Peste 10 milioane de australieni au fost afectați de întreruperea de 12 ore, declanșând furie și frustrare în rândul clienților și ridicând preocupări mai ample cu privire la infrastructura de telecomunicații.

Optus a declarat că o investigație inițială a constatat că rețeaua companiei a fost afectată de „modificări ale informațiilor de rutare dintr-o rețea internațională de peering”, „în urma unei actualizări de rutină a software-ului”.

„Aceste modificări ale informațiilor de rutare s-au propagat prin mai multe straturi în rețeaua noastră și au depășit nivelurile de siguranță prestabilite pe routerele cheie care nu le puteau gestiona.Aceasta a dus la deconectarea acelor routere de la rețeaua Optus IP Core pentru a se proteja.”

Optus

Proiectul de reconectare a routerelor a fost atât de mare încât „în unele cazuri Optus a trebuie să reconecteze sau să repornească ruterele fizic, necesitând trimiterea mai multor echipe de tehnicieni în mai mulște locuri din Australia”.

Amploarea proiectului de reconectare a făcut ca ancheta asupra cauzei „să dureze mai mult decât ne-am fi dorit”.

Compania a adăugat că „a făcut modificări în rețea pentru a rezolva această problemă, astfel încât să nu mai apară”.

Citește și

spot_img

Alte știri din aceeași rubrică

spot_img