Proprietarul Facebook, Meta, interzice campaniilor politice și agenților de publicitate din alte industrii reglementate să folosească noile sale produse de publicitate generative AI, a declarat luni un purtător de cuvânt al companiei, refuzând accesul la aceste instrumente despre care parlamentarii au avertizat că ar putea accelera răspândirea de informații false în timpul campaniilor electorale, potrivit Reuters.
„Pe măsură ce continuăm să testăm noi instrumente de creare a reclamelor cu inteligență artificială generativă în Ads Manager, reclamele pentru cumpărarea de locuințe, anunțuri de angajare, reclame de la credite bancare sau probleme sociale, alegeri sau politică sau legate de sănătate, produse farmaceutice sau servicii financiare nu au permisiunea să utilizeze aceste funcții Generative AI”.
Meta
Meta a dezvăluit decizia luni seara. Standardele sale de publicitate interzic reclamele cu conținut care a fost contestat de fact-chekeri dar care nu conțin nicio prevedere specifică sectorului de AI.
Actualizarea politicii vine la o lună după ce Meta – a doua cea mai mare platformă din lume pentru reclame digitale – a anunțat că începe să extindă accesul agenților de publicitate la instrumentele de publicitate bazate pe inteligență artificială care pot crea instantaneu fundaluri, ajustări de imagine și variații ale anunțulurilor publicitare ca răspuns la mesaje text simple.
Instrumentele au fost puse inițial la dispoziție doar unui grup mic de agenți de publicitate începând din această primăvară. Acestea sunt pe cale de a fi difuzate către toți agenții de publicitate la nivel global până anul viitor, a spus compania atunci.
Meta și alte companii tehnologice s-au grăbit să lanseze produse publicitare AI generative și asistenți virtuali în ultimele luni, ca răspuns la frenezia de la debutul de anul trecut creată de chatbot-ului OpenAI ChatGPT.
„Credem că această abordare ne va permite să înțelegem mai bine riscurile potențiale și să construim garanțiile potrivite pentru utilizarea AI generativă în reclame care se referă la subiecte potențial sensibile din industriile reglementate”.
Meta
Companiile au lansat până acum puține informații despre măsurile de siguranță pe care intenționează să le impună acelor sisteme, făcând din decizia lui Meta cu privire la reclamele politice una dintre cele mai importante alegeri de politică AI ale industriei care au ieșit la lumină până în prezent.