Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat Orange România cu 150.000 lei pentru practici comerciale înşelătoare.
“În urma cercetării documentelor solicitate operatorului economic, respectiv un punct de vedere aferent contractelor încheiate, ofertelor promoţionale, asigurării de bunuri, accesorii şi câte 10 contracte semnate de către consumatori, de furnizare servicii de telefonie mobile semnate începând cu luna februarie 2023, şi a deficienţelor constatate, echipele de control au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 150.000 lei şi au propus, ca măsură complementară, încetarea practicii comerciale înşelătoare, care a fost dispusă prin Ordinul Preşedintelui ANPC nr. 846/1.11.2023.”
ANPC
Printre abaterile constatate de ANPC se numără promovarea unor produse al căror preţ nu include toate taxele, limitarea consumul de date în roaming, neconcordanţe între preţurile promovate şi cele calculate pentru plata în rate, precum și depășirea perioadei legale de soluționare a reclamațiilor primate de la clienţii serviciilor prepay.
Autoritatea a precizat că acest control a făcut parte dintr-o operațiune la nivel naţional de verificare a modului în care companiile de furnizare de servicii de telefonie mobilă şi comunicaţii respectă prevederile legale în vigoare.
Orange România a înregistrat în primele nouă luni din 2023 o cifră de afaceri de 1,144 de miliarde de euro, în scădere cu 2,1% față de aceeași perioadă a anului trecut.
La 30 septembrie 2023, grupul Orange România avea 9,7 milioane de clienți pentru servicii mobile și furniza internet fix în bandă largă către 1,1 milioane de clienți și servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,2 milioane de clienți.