LinkedIn a lansat miercuri un chatbot alimentat de inteligență artificială pe care îl prezintă drept „antrenor în căutarea unui loc de muncă” și a dezvăluit alte instrumente AI generative pentru membrii premium, scrie CNBC.
Noul chatbot AI, care își propune să ajute utilizatorii să evalueze dacă o cerere de angajare merită timpul lor, este alimentat de GPT-4 de la OpenAI și a început miercuri să fie lansat pentru unii utilizatori Premium. Microsoft a investit miliarde de dolari în OpenAI.
„A trebuit să construim o mulțime de lucruri pentru a rezolva asta și pentru a face din aceasta o experiență captivantă. Când ai aceste experiențe conversaționale, uneori este aproape ca o căutare: te aștepți să fie instantanee. Și, așadar, există capacități reale ale platformei pe care a trebuit să le dezvoltăm pentru a face acest lucru posibil.”
Erran Berger, vicepreședintele LinkedIn pentru inginerie
LinkedIn încearcă să reaccelereze creșterea veniturilor după opt trimestre consecutive de încetinire a expansiunii. În urmă cu două săptămâni, compania a anunțat eliminarea a aproape 700 de locuri de muncă, majoritatea venind de la unitatea de inginerie.
Chatbot-ul va indica eventualele lacune în experiența unui utilizator care l-ar putea afecta în procesul de solicitare a unui loc de muncă.
„Calitatea răspunsurilor trebuie să fie foarte bună pentru că mizele sunt la fel de mari ca și aici, așa că nu tratăm asta cu ușurință”.
Gyanda Sachdeva, vicepreședintele LinkedIn pentru managementul produselor
Utilizatorii LinkedIn vor putea, de asemenea, să întrebe cine lucrează în companie, ceea ce va solicita chatbot-ului să le trimită câteva profiluri de angajați – potențial conexiuni de gradul doi sau trei – cărora utilizatorul le poate trimite apoi un mesaj despre oportunitatea angajării în acea companie.
Mesajul în sine va putea fi redactat și folosind AI generativă.