UE interzice Meta să facă publicitate comportamentală pe Facebook și Instagram folosind datelor utilizatorilor

Autoritatea europeană de reglementare a datelor a fost de acord să extindă interdicția impusă de Norvegia, care nu este membră a UE, privind „publicitatea comportamentală” pe Facebook și Instagram pentru a acoperi toate cele 30 de țări din Uniunea Europeană și din Spațiul Economic European, transmite Reuters.

„La 27 octombrie, EDPB a adoptat o decizie obligatorie urgentă… de a interzice prelucrarea datelor cu caracter personal pentru publicitate comportamentală pe temeiurile juridice ale contractului și interesului legitim în întreg Spațiul Economic European”.

Comitetul European pentru Protecția Datelor

Interzicerea unor astfel de reclame, care vizează utilizatorii prin colectarea datelor lor, este o lovitură pentru gigantul tehnologic american Meta Platforms, proprietarul celor două servicii de social media, care s-a opus eforturilor de a reduce această practică.

Decizia Comitetului European pentru Protecția Datelor (EDPB) este o instrucțiune adresată autorității de reglementare a datelor din Irlanda, unde se află sediul central european al Meta, de a impune o interdicție permanentă a utilizării de către companie a publicității comportamentale în termen de două săptămâni.

Meta a declarat miercuri că a promis deja că va oferi utilizatorilor din UE și SEE posibilitatea de a-și acorda consimțământul și că va oferi, în noiembrie, un model de abonament pentru a respecta cerințele de reglementare.

„Membrii EDPB sunt conștienți de acest plan de câteva săptămâni și am fost deja pe deplin preocupați să ajungem la un rezultat satisfăcător pentru toate părțile”.

Meta

Carol Dan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai recente știri

spot_img

Abonează-te la cele mai recente știri din IT, Digitalizare, Tehnologii & Crypto

Te-ar putea interesa și...