Meta a declarat luni că va oferi un abonament fără reclame pentru Facebook și Instagram în Europa, după ce anul acesta s-a confruntat cu o provocare majoră din partea autorităților de reglementare de pe continent. Clienții din Uniunea Europeană, care include 27 de țări, Spațiul Economic European și Elveția, vor putea plăti 9,99 euro, sau 11 dolari, pe lună pe web, sau 12,99 euro, sau 14 dolari pe lună pe iOS și Android pentru a accesa versiune fără reclame de Facebook și Instagram, scrie CNBC.
„Pentru a respecta reglementările europene în evoluție, introducem o nouă opțiune de abonament în UE, SEE și Elveția”.
Meta
Această taxă acoperă toate conturile conectate pentru un utilizator. Dar, începând cu 1 martie 2024, se va aplica o taxă suplimentară de 6 euro pe lună pe web și 8 euro pe lună pentru aplicații pentru fiecare dintre conturile suplimentare ale unui utilizator.
Mișcarea vine după ce autoritatea irlandeză pentru protecția datelor a amendat meta în ianuarie cu 390 de milioane de euro pentru încălcarea legii privind confidențialitatea din Europa.
Aceasta a constatat că, pentru ca utilizatorii să acceseze platformele Meta, ei trebuie să accepte termenii și condițiile și, prin urmare, să accepte ca datele lor de utilizator să fie folosite pentru reclame direcționate. Autoritatea de reglementare irlandeză a spus că practica a încălcat GDPR.
Meta a încercat și nu a reușit să conteste decizia. La începutul acestui an, compania a trecut la o metodă de „consimțământ” în care utilizatorii ar trebui să accepte dacă să lase sau nu Meta să-i vizeze cu reclame folosind datele colectate de pe platformele sale.
Meta a spus că introducerea serviciului de abonament are ca scop abordarea preocupărilor de reglementare.
„În noiembrie, vom oferi persoanelor care folosesc Facebook sau Instagram și locuiesc în aceste regiuni posibilitatea de a continua să folosească aceste servicii personalizate gratuit cu reclame sau să se aboneze pentru a nu mai vedea reclame. În timp ce oamenii sunt abonați, informațiile lor nu vor fi folosite pentru reclame.”
Meta
Meta a spus că opțiunea pentru utilizatorii din Europa de a cumpăra un abonament fără reclame „echilibrează cerințele autorităților europene de reglementare, oferind utilizatorilor posibilitatea de a alege și permițând Meta să continue să servească toți clienții”.
Curtea Europeană de Justiție a declarat în acest an că o companie poate oferi o versiune „alternativă” a serviciului său care nu se bazează pe colectarea de date pentru reclame. Meta a indicat această hotărâre ca motiv pentru introducerea ofertei de abonament.