Google a confirmat că lucrează la diferite formate de anunțuri care să fie inserate în căutările care folosesc inteligență artificială generative. Acest proiect este deosebit de important pentru companie, deoarece majoritatea veniturilor Google provin în continuare din reclame, în ciuda mai multor încercări de a-și diversifica sursele de venituri prin Google Cloud, servicii și alte pariuri, inclusiv hardware, potrivit Tech Crunch.
CEO-ul Alphabet și Google, Sundar Pichai, a declarat că grupul intenționează să experimenteze un format de anunț potrivit pentru Search Generative Experience (SGE), care este „personalizat pentru fiecare pas al călătoriei de căutare.” Pichai a spus că se simte încrezător în acest demers.
„Întotdeauna am lucrat prin aceste tranziții, fie că este vorba de la desktop la mobil sau de la mobil la o experiență îmbunătățită de AI. Deci, nu este nimic nou și mă simt foarte confortabil că, pe măsură ce trecem prin asta, puterea echipelor noastre de a oferi experiența potrivită pentru utilizatori, inclusiv pe partea de reclame, va crește”.
CEO-ul Alphabet și Google, Sundar Pichai
Google și-a prezentat experiența de căutare bazată pe inteligență artificială în luna mai. Funcția a fost pusă mai întâi la dispoziție utilizatorilor din SUA și ulterior extinsă în august pentru utilizatorii din Japonia și India.
Compania afișează deja anunțuri deasupra (pe desktop) și sub (pe mobil) caseta cu rezultate SGE. Dar a arătat și exemple de reclame personalizate. De exemplu, dacă sunteți în căutarea unei experiențe de navigare în Maui, ar putea afișa un anunț personalizat pentru o experiență de călătorie în cadrul SGE, cu o etichetă „sponsorizată”.
Compania a înregistrat venituri de 76,69 miliarde de dolari în trimestrul al treilea, în creștere cu 11%. Publicitatea a generat venituri de 59,65 miliarde de dolari, iar sectorul de Cloud a adus 8,41 miliarde de dolari, o cifră sub așteptările analiștilor de 8,64 miliarde de dolari.