Un avocat al Departamentului de Justiție din SUA a chestionat miercuri un director al Google cu privire la tehnicile folosite de companie pentru a crește prețurile publicității online într-un mod presupus incorect, scrie Reuters.
Depunând mărturie într-un proces antitrust la Washington, în care Statele Unite au acuzat Google că a abuzat de dominația pe care o are asupra motoarelor de căutare pe internet și a anumitor reclame, directorul Google Adam Juda a spus că grupul american folosește o formulă care include calitatea unei reclame, pentru a decide cine câștigă licitațiile care sunt folosite pentru a plasa reclame pe website-uri.
Departamentul de Justiție a acuzat Google că manipulează licitațiile online – o industrie de miliarde de dolari dominată de Google – cu aceste formule pentru a-și favoriza propriul rezultat.
Avocatul Departamentului de Justiție David Dahlquist l-a întrebat pe Juda dacă este de acord cu un document pe care Google l-a pregătit pentru Uniunea Europeană, care menționează că grupul american poate „afecta direct prețurile prin reglarea mecanismelor noastre de licitație”. Iuda a spus că nu.
La întrebarea avocatului dacă „ajustarea” poate afecta prețurile, Juda a spus: „Pot”. Mărturia lui Iuda a început marți și a continuat până miercuri.
Juda a spus că un lucru care poate fi „ajustat” este o formulă aproximativă care oferă unui anunț o valoare pe termen lung pe baza sumei licitate oferite, a ratei potențiale de a fi accesat, a numărului probabil de utilizatori care vor deschide acel anunț, precum și calitatea reclamei și a site-ului web asociat cu acesta.
Dahlquist a întrebat-o pe Juda dacă Google a introdus modificări în vânzările de reclame într-un mod care a crescut costul-pe-clic al unui consumator pe care îl plătesc agenții de publicitate. Juda a răspuns afirmativ.
Totuși, Juda a precizat că nu există modalități prin Google ar putea crește prețurile în mod unilateral
Afacerea de publicitate a Google a fost criticată de agenții de publicitate și de editorii de site-uri web pentru lipsa de transparență, aceștia acuzând Google că a monopolizat o parte prea mare din aceste venituri.