După ce, conform Media FactBook, sectorul de publicitate și media a depășit 640 milioane de euro în 2022, în creștere cu peste 6% față de anul anterior, profesioniștilor în industrie le sunt deschise noi oportunități de conectare, inovare și formare profesională. În acest context, agenția românească independentă de digital marketing Marketiu anunță lansarea celui mai cuprinzător ecosistem de marketing dedicat profesioniștilor în domeniu din Europa.
Ecosistemul nou-creat are ca scop principal consolidarea comunității de marketeri din Europa, prin oferirea de resurse, acces la noutăți, trenduri, tehnologii disruptive și tool-uri profesionale pe tot parcursul carierei, încă din primii ani de activitate.
Aceștia vor putea accesa resurse diverse în funcție nu doar de nevoi, dar și de bugetele disponibile, de la evenimente private, la produse de învățare și cursuri, rapoarte de piață sau chiar servicii profesionale de promovare online.
Andrei Tiu, CEO, Marketiu
Piața de digital marketing, cea mai dinamică, dar și cea care a văzut cea mai mare creștere în 2022 în România, de peste 20% de la an la an, ajungând astfel la aproximativ 35% din totalul pieței de media național, este centrul principal de interes și spațiul în care se va concentra dezvoltarea și creșterea ecosistemului.
În paralel cu agenția deja recunoscută pe piața din România, dar și pe cele internaționale, sub umbrela noului proiect vor intra și brandurile partenere DigiCon, The Marketing Uni și The European Marketing Institute.
„Având experiența lucrului în trei țări europene – Marea Britanie, Danemarca și România – dar și a antreprenoriatului în Marketing în două dintre acestea, am descoperit că, pentru marea majoritate a colegilor de industrie, oportunitățile de knowledge sharing cu marketerii din alte arii geografice sunt de multe ori limitate la network-ul la care au acces în cadrul companiei în care activează. Totodată, prin acest ecosistem și impactul pozitiv pe care cred că îl va avea în următorii 3-5 ani, am încredere că vom putea să aducem România pe hartă ca un centru – un hub – pentru marketing de calitate, inovare și networking“.
În România, potrivit estimărilor experților din domeniu, activează aproximativ 40.000 de profesioniști în sectorul de Advertising & Market Research în 2015, număr care este în continuă creștere, odată cu ascensiunea pieței de Digital, astfel că impactul pozitiv așteptat ca urmare a dezvoltării noului proiect este unul notabil și cu efecte pozitive de durată pe plan național și internațional.
Echipa de management estimează că până la sfârșitul anului 2023 vor fi primite peste 1.000 de aplicații pentru a deveni membru de la profesioniști în domeniu mai ales din Europa Centrală și de Est, iar în primii trei ani creșterea este previzionată la cel puțin 5000 membri verificați și validați.
Alături de Marketiu, DigiCon Marketing Innovation Conference și The European Marketing Institute, platforma de e-learning dedicată marketerilor The Marketing Uni este anunțată ca partener oficial ce va susține și livra către nevoia de training atât individual, cât și organizațional în ceea ce privește marketingul digital și strategiile de ultimă oră din piață.