Companiile își vor majora în acest an cu 6,5% bugetele pentru backup-ul datelor pentru a se alinia cu nevoia de protejare a datelor în cloud-urile hibrid, ca urmare a atacurilor ransomware. În 2022, un procent record de 85% dintre companiile și organizațiile din întreaga lume au fost vizate de cel puțin atac cibernetic, potrivit unui studiu al Veeam Software, companie activă în industria de protecție a datelor.
Veeam Data Protection Trends Report notează că firmele se confruntă cu medii IT hibride mai complexe și, în consecință, își măresc bugetele pentru a evita atacurile cibernetice și pentru a ține pasul cu diversificarea continuă a mediilor de producție din cloud-uri, constată raportul.
Mai mult, acesta arată că factorii decizionali din departamentele IT ai firmelor nu simt că datele organizației sunt suficient de bine protejate.
”O prioritate a organizațiilor în acest an este creșterea fiabilității și succesului backup-urilor, urmată de asigurarea faptului că protecția mediilor de tip IaaS și SaaS merge în paralel cu protecția pe care se bazează pentru sarcinile de lucru din centrele de date”.
Veeam Data Protection Trends Report
Bugetele pentru protecția datelor sunt în creștere la nivel global, iar organizațiile se așteaptă să-și mărească bugetul pentru protecția datelor cu 6,5% în 2023, procent considerabil mai mare decât totalul celorlalte creșteri planificate în alte domenii IT.
Dintre cele 85% dintre organizații care intenționează să-și mărească bugetul pentru protecția datelor, creșterea medie planificată este de 8,3% și, în cele mai multe cazuri, în acord cu investiții crescute în instrumentele de securitate cibernetică.
Patru din cinci organizații consideră că au un decalaj între așteptările zonei de business și ceea ce pot oferi serviciile IT, iar 82% dintre acestea au un „decalaj de disponibilitate” între cât de rapid este nevoie ca sistemele companiillor să fie recuperate în caz de pierdere și cât de repede le poate recupera, în realitate, departamentul lor de IT.
În același timp, 79% dintre companii invocă și un „decalaj de protecție” între cât de multe date pot fi pierdute și cât de des poate departamentul de IT să protejeze aceste date.
Astfel de lacune reprezintă unul dintre motivele pentru care 57% dintre organizații doresc să-și schimbe modalitatea principală de protecție a datelor în 2023, dar și să-și mărească bugetele pentru protecția datelor.
În ciuda gradului de conștientizare și totodată a creșterii gradului de pregătire, ransomware-ul este principalul motiv de îngrijorare. Potrivit raportului, 85% dintre organizații au fost atacate cel puțin o dată în ultimele 12 luni, în creștere de la 76% în 2021.
”Ransomware-ul este cea mai întâlnită cauză a întreruperilor de activitate, cât și cea care are cel mai mare impact asupra companiilor, alături de dezastrele naturale (incendii, inundații etc.) și de erorile utilizatorilor (suprascriere, ștergere etc.).”
Veeam Data Protection Trends Report
Recuperarea datelor este o preocupare principală, având în vedere că, potrivit celor raportate de organizații, doar 55% din datele lor criptate/distruse au putut fi recuperate în urma atacurilor. Potrivit sondajului, cel mai important aspect pe care îl caută organizațiile într-o soluție modernă de protecție a datelor este „integrarea protecției datelor într-o strategie de pregătire cibernetică”.
Fiabilitatea și consecvența (de protecție a IaaS și SaaS alături de serverele centrelor de date) sunt factorii cheie pentru îmbunătățirea protecției datelor în 2023. Acele organizații care se străduiesc să-și protejeze datele găzduite în cloud folosindu-se de soluții de backup vechi își vor completa cel mai probabil centrul de date cu capabilități IaaS/PaaS și/sau SaaS.
O altă concluzie a studiului este că serviciile bazate pe cloud sunt aproape de neînlocuit pentru companiile de toate dimensiunile. Dar, așa cum nu există un singur tip de cloud de producție, nu există nici posibilitatea unui singur scenariu de protejare a cloud-ului. Companiile ar trebui să ia în considerare diferite niveluri de protecție a datelor din cloud, de la Backup as a Service (BaaS) la Disaster Recovery as a Service (DRaaS).