More

    Studiu ANCOM: 80% dintre utilizatorii serviciilor poștale doresc să primească în sisteme automate coletele oricărui furnizor poștal

    Utilizatorii își doresc tehnologizarea serviciilor poștale: sisteme automate mai multe, mai inteligente și utilizabile de toți furnizorii poștali. Într-adevăr, utilizarea partajată a coletomatelor între diferitele rețele poștale este una din evoluțiile necesare pe care o așteptăm în sectorul poștal. Deschiderea reţelelor poştale trebuie să se întâmple, urmând exemplul din urmă cu 20 ani al reţelelor de telefonie”

    Eduard LOVIN, vicepreședintele ANCOM.

    Experiența privind oficiile poștale și sistemele automate

    Aproximativ o treime dintre utilizatorii de servicii poştale au mers într-un oficiu poștal în ultimele 12 luni pentru a ridica colete, aşteptând în medie circa 13 minute pentru a intra în posesia lor. În acelaşi timp, un procent similar de respondenţi au ridicat colete din sistemele automate, acestea fiind apreciate în principal pentru rapiditate, proximitate şi disponibilitate.

    Utilizatorii apreciază proximitatea oficiilor poștale sau a sistemelor automate, considerând acceptabil să se deplaseze 14-16 minute, în medie, pentru a ajunge la acestea.

    Utilizarea sistemelor automate ar putea fi mult mai ridicată, principalele motive invocate de către cei care nu le utilizează fiind absența lor în zona în care locuiesc și lipsa acestei opțiuni din oferta vânzătorului.

    Utilizarea serviciilor poștale

    Majoritatea utilizatorilor de servicii poştale sunt destinatarii trimiterilor, iar nu expeditori: 62% nu au expediat nicio scrisoare/felicitare/document în ultimele 12 luni, 59% nu au expediat niciun colet, însă 81% au primit colete și 57% au primit scrisori/vederi/felicitări.

    Expedierea de scrisori/vederi/felicitări a fost înlocuită cu utilizarea serviciilor de comunicații electronice și/sau servicii digitale: mesajele SMS/instant sunt cel mai popular înlocuitor (68%), urmate de e-mail (43%), apeluri telefonice și platformele de socializare online.

    Cumpărăturile online

    73% dintre utilizatorii de servicii poştale au realizat cumpărături online în ultimele 12 luni, peste 40% dintre aceştia cu frecvenţă lunară sau chiar săptămânală. În astfel de situaţii, viteza de livrare este considerată a fi foarte importantă de către 8 din 10 respondenţi.

    Platformele digitale (precum Glovo, Bolt, Bringo sau Tazz) au livrat cumpărăturile pentru 45% dintre cumpărătorii online. Rapiditatea și comoditatea sunt considerate principalele avantaje ale serviciilor de livrare furnizate de aceste platforme, servicii care, pe anumite segmente, concurează serviciile poștale ale furnizorilor poștali tradiționali.

    Duratele de livrare și prețurile

    Peste 40% dintre respondenți cred că scrisorile și coletele ajung la destinatari în aproximativ 3-4 zile, fără diferenţe semnificative între urban şi rural.

    Timpul de livrare este important pentru majoritatea utilizatorilor. Totuși, în schimbul unor costuri de livrare mai mici (24%) sau chiar gratuit (30%), respondenţii ar prefera o livrare mai lentă a coletelor.

    Pe fondul unui grad mare de satisfacție (70% și peste) privind prețurile de expediere atât a scrisorilor cât și a coletelor, mai mult de jumătate dintre respondenți nu se informează cu privire la tarife, întrucât cheltuielile lor poștale sunt mici, rareori expediind trimiteri. Principalele surse de informare sunt pagina de internet a furnizorului (24%), respectiv angajații furnizorului de servicii poștale (21%).

    Studiul ANCOM

    Studiul a fost realizat în luna iunie 2022, utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eșantion principal de 1.436 de persoane de peste 16 ani, implicate direct în utilizarea serviciilor poștale în ultimele 12 luni, având o eroare maximă de ± 2,6%. Studiul este disponibil pe site-ul ANCOM.

    Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) este instituția care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenței și inovației pe piețele comunicațiilor electronice și serviciilor poștale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotație și resurse tehnice asociate), încurajarea investițiilor eficiente în rețele și infrastructuri și promovarea conectivității ultrarapide. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitați www.ancom.ro, www.portabilitate.ro si www.veritel.ro. Pentru a testa si monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro. Pentru a consulta acoperirea cu servicii de voce mobilă a localităților, drumurilor naționale și județene din România, accesați www.aisemnal.ro.

    Gabriel Zamfir

    Stay in the Loop

    Get the daily email from CryptoNews that makes reading the news actually enjoyable. Join our mailing list to stay in the loop to stay informed, for free.

    Latest stories

    - Advertisement - spot_img

    You might also like...