Amazon este acuzată că își împinge clienții către “oferte” care avantajează retailerii online, deși nu sunt oferte bune pentru utilizatori. Acțiunea colectivă dă în judecată compania pentru 900 milioane de lire sterline.
Plângerea, care urmează să fie depusă la Tribunalul de Apel pentru Concurență al Regatului Unit, se concentrează asupra funcției “Buy Box” a companiei, care promovează în mod artificial anumite articole în detrimentul altora, ca răspuns la căutările utilizatorilor, relatează The Guardian.
Julie Hunter, un avocat al consumatorilor și reprezentant al recursului colectiv, a declarat că userii sunt manipulați de Amazon.
“Mulți consumatori cred că Amazon oferă o alegere bună și o valoare bună, dar, în schimb, folosește trucuri de design pentru a manipula alegerea consumatorilor și pentru a direcționa clienții către oferta prezentată în Buy Box”
Declarația făcută de Julie Hunter
Reclamația susține că acest algorimt preferențial are ca rezultat faptul că Amazon obține comisioane mai mari, dar ascunde clienților oferte mai ieftine sau opțiuni de livrare mai bune, încălcând astfel cerințele de concurență ale companiei ca “piață dominantă”.
Lesley Hannah, avocatul co-lider în acest litigiu, a declarat că “Majoritatea consumatorilor folosesc Buy Box atunci când achiziționează produse pe Amazon. Acest lucru înseamnă că milioane de consumatori au plătit prea mult și au fost privați de posibilitatea de a alege. Acest procest urmărește să obțină o remediere echitabilă.”
“Legile concurenței există pentru a proteja pe toată lumea. Ele asigură că persoanele fizice pot face alegeri reale și în cunoștință de cauză și nu sunt pur și simplu îndemnate să facă selecții care avantajează companiile cu care interacționează. Corectitudinea se află în centrul legii concurenței, iar consumatorii nu sunt tratați corect de către Amazon.”
Declarația co-liderului recursului colectiv, Lesley Hannah