Meta Platforms a prezentat marţi dispozitivul său de realitate virtuală şi mixtă Quest Pro, marcând un moment de referinţă pentru intrarea directorului general Mark Zuckerberg pe piaţa de vârf a dispozitivelor cu realitate extinsă, transmite Reuters.
Noul dispozitiv, prezentat la conferinţa anuală Connect organizată de Meta, va ajunge pe rafturile magazinelor pe 25 octombrie, la un preţ de 1.500 de dolari şi va oferi consumatorilor o modalitate de a interacţiona cu creaţiile virtuale suprapuse pe o vedere colorată a lumii fizice din jurul lor.
Lansarea este un pas important pentru Zuckerberg, care anul trecut a anunţat planuri pentru dispozitiv – pe atunci numit Project Cambria – în acelaşi timp în care şi-a schimbat numele companiei din Facebook în Meta, pentru a-şi semnala intenţia de a reorienta gigantul social media către o companie care operează o experienţă de computing cunoscută sub numele de metavers.
Zuckerberg a investit de atunci miliarde de dolari în această viziune a sa.
Reality Labs, unitatea Meta responsabilă de aducerea la viaţă a metaversului, a pierdut 10,2 miliarde de dolari în 2021 şi aproape 6 miliarde de dolari în acest an.
Quest Pro oferă mai multe upgrade-uri faţă de dispozitivul meta existent Quest 2, care domină în mod covârşitor piaţa de realitate virtuală a consumatorilor.
Cel mai surprinzător este că dispozitivul are camere orientate spre exterior, care surprind un fel de flux în direct 3D al mediului fizic din jurul unui purtător, permiţând noutăţi de realitate mixtă, cum ar fi capacitatea de a atârna un tablou virtual pe un perete din lumea reală sau de a face o minge virtuală să sară de pe o masă adevărată.
Quest 2, în schimb, oferă o versiune mai rudimentară, în tonuri de gri, a acestei tehnologii, numită passthrough.
Quest Pro estet mai uşoar şi mai subţire decât predecesoarele sale, cu lentile subţiri şi o baterie relocată, care se află în partea din spate a dispozitivului, distribuindu-şi greutatea mai uniform şi reducând în acelaşi timp volumul total.
Pentru o realitate virtuală complet captivantă, Meta a adăugat Quest Pro senzori de urmărire care pot reproduce mişcările ochilor şi expresiile faciale ale utilizatorilor, creând senzaţia că avatarurile fac contact vizual.
Meta prezintă Quest Pro ca fiind un dispozitiv de productivitate, destinat designerilor, arhitecţilor şi altor profesionişti creativi.
Pe lângă faptul că oferă propriile platforme sociale şi de spaţiu de lucru Horizon, compania a pus la dispoziţie şi versiuni virtuale ale produselor de lucru Microsoft, precum Word, Outlook şi Teams.
La o previzualizare a dispozitivului cu câteva zile înainte de lansarea sa, Meta le-a oferit reporterilor o privire asupra tipului de utilizator pe care îl avea în vedere, prezentând aplicaţii precum Tribe XR, un mediu virtual de antrenament pentru DJ care învaţă cum să folosească echipamente complexe.
Tribe XR este deja disponibil în realitate virtuală, dar o demonstraţie a arătat cum tehnologia de trecere le poate permite DJ-ilor să folosească aplicaţia pentru a realiza concerte în lumea reală, deoarece înseamnă că pot privi dincolo de echipamentele lor virtuale, la petreceri reale.
Meta intenţionează să vândă Quest Pro pe canalele de consum, urmând ca anul viitor să adauge capabilităţi la nivel de întreprindere, precum managementul dispozitivelor mobile, autentificare şi servicii de asistenţă premium, au declarat directorii la evenimentul de presă.
Ei au spus că dispozitivul este destinat să completeze, mai degrabă decât să înlocuiască, Quest 2 entry-level, care se vinde la 399,99 de dolari.
Deocamdată, asta înseamnă că Quest Pro nu permite aplicaţiile comerciale complexe despre care Meta a sugerat că vrea să fie suportate de tehnologia sa metaverse.
Compania încă lucrează la o experienţă de realitate mixtă pentru aplicaţia sa Horizon Workrooms, care ar face ca avatarul unei persoane să pară prezent într-o sală de conferinţe din lumea reală cu alţi utilizatori, pe care o numeşte Magic Rooms.
Cu toate acestea, preţul Quest Pro îl plasează cu mult sub costul dispozitivelor existente orientate către întreprinderi, cum ar fi Hololens 2 al Microsoft, care a fost lansat pentru uz comercial în 2019 şi este deja prezent în sălile de operaţie şi în fabrici. Un Hololens 2 entry-level se vinde cu 3.500 de dolari.