Luna trecută, YouTube și-a lansat în sfârșit planurile de a difuza reclame pe platforma Shorts, în încercarea de a încetini evoluția constantă a rivalului său TikTok, dând astfel startul unui război neoficial pentru monetizarea videoclipurilor de scurtă durată.
Reclamele nu vor începe să fie difuzate până anul viitor, dar discuțiile cu foști directori de la YouTube și cu companii media au indicat că platforma ar putea ieși învingătoare în competiția celei mai bune platforme de clipuri scurte, conform Insider.
De fapt, pentru Youtube o victorie digitală ar însemna ocupe locul al doilea în rândul aplicațiilor de succes din acest domeniu. YouTube nu trebuie să devină cel mai bun cu privire la clipurile de scurt metraj, “dar trebuie doar să nu piardă”, a declarat un fost director.
Un avantaj pe care îl are YouTube este activitatea sa mai sofisticată de vânzări de reclame, ceea ce ar putea crește probabilitatea de a vinde clipuri scurte drept reclame. Cu toate acestea, strategia de bază este să atragă mai mulți creatori și să îi determine să posteze videoclipuri de lungă durată pentru a aduna și mai mulți bani.
Pentru companiile media care creează videoclipuri pe YouTube,videoclipurile de scurtă durată au reprezentat o adevărate provocare.
Un director media de la o companie care administrează mai multe canale YouTube de top a declarat că s-a simțit forțat să înceapă să creeze conținut în materie de scurtmetraje, deoarece algoritmul YouTube a început să le favorizeze, iar unele dintre canalele lor au avut scăderi în ceea ce privește implicarea. De atunci, firma a recuperat pierderile făcând mai mult conținut pentru Shorts. Compania media are o prezență activă și pe TikTok, dar banii se câștigă mai bine din filmulețe mai lungi de pe Youtube.
Pe scurt, planul conceput de Youtube pentru a combate TikTok pare destul simplu. Gigantul platformei de videoclipuri va introduce reclame pe Shorts, ca să atragă cât mai multe persoane, dar va continua să se concentreze pe videoclipurile lungi datorită venitului mai mare.