Butonul de “Dislike” de pe YouTube nu are rolul la care s-ar aștepta utilizatorii

Un nou studiu realizat de Mozilla, dezvoltatorul motorului de căutare Firefox, sugerează că instrumentele de moderare video ale YouTube sunt ineficiente, deoarece site-ul va continua să recomande videoclipuri utilizatorilor, chiar dacă aceștia apasă butonul de “Dislike” (n.r. Nu-mi place).

Lucrurile ar trebui să fie mult mai simple în realitate. Userii au la dispoziție câteva instrumente, precum butonul “Nu-mi place”, opțiunea “Nu recomanda canalul” și posibilitatea de a elimina videoclipurile din istoricul contului, conform TechRadar. Practic, utilizatorii ar putea să schimbe algoritmul ciudat din spatele aplicației Youtube cu ajutorul opțiunilor menționate, dar procesul este unul complicat.

22.000 de voluntari au luat parte la acest studiu. Participanții au descărcat extensia de browser RegretsReporter de la Mozilla, care permite utilizatorilor să controleze recomandările de pe YouTube și să creeze rapoarte pentru cercetători. Aceștia au analizat mai bine de 500 de milioane de videoclipuri. Conform rezultatelor, instrumentele YouTube nu au deloc coerență. 39,3% dintre participanți nu au văzut nicio schimbare în recomandările lor. Participantul 112, a folosit instrumentele de moderare pentru a nu mai primi videoclipuri medicale pe contul său, doar pentru a fi inundat de acestea o lună mai târziu. 23% la sută au declarat că au avut o experiență mixtă.

Potrivit studiului, utilizatorii primesc în continuare aceste “recomandări proaste”. În cel mai bun caz, instrumentele de pe YouTube reduc numărul de videoclipuri nedorite care apar în fluxul userilor la aproape jumătate. În cel mai rău caz, crește numărul de videoclipuri nedorite, adică fix opusul a ceea ce vor oamenii.

Cercetătorii de la Mozilla oferă propriile recomandări cu privire la modul în care YouTube ar trebui să își schimbe algoritmul, punând accentul, în mare parte, pe creșterea transparenței. Instrumentele de moderare ar trebui să fie mai ușor de înțeles și, în același timp, YouTube va trebui să asculte mai des feedback-ul utilizatorilor.

Răspunsul celor de la Youtube este unul destul de surprinzător. Un purtător de cuvânt al platformei a făcut o declarație pentru The Verge în care a criticat aspru studiul. Acesta susține că cercetătorii nu au ținut cont de modul în care “sistemele funcționează de fapt” și au înțeles greșit logica din spatele instrumentelor.

În cazul în care datele furnizate de Mozilla sunt corecte, recomandările nedorite pot fi un produs secundar al platformei Youtube. Scopul este de a valorifica conținutul pe care oamenii nu îl doresc, ca să obțină și mai multe vizualizări.

Răzvan Tănase

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai recente știri

spot_img

Abonează-te la cele mai recente știri din IT, Digitalizare, Tehnologii & Crypto

Te-ar putea interesa și...