TikTok este una dintre cele mai populare și îndrăgite aplicații din ultimul timp. Tinerii folosesc din ce în ce mai des aplicația ca pe un motor de căutare alternativ, dar aproximativ 20% din sugestiile generate de butonul de căutare conțin dezinformări, conform NewsGuardTech, o organizație de verificare a rezultatelor de căutare.
Organizația a găsit informații eronate în aproape 1 din 5 videoclipuri afișate de motorul de căutare al aplicației. În cadrul acestui studiu au fost analizate 540 de videoclipuri TikTok, iar 105 dintre acestea au conțineau “afirmații false sau înșelătoare”.
“Acest lucru înseamnă că pentru căutări pe subiecte care variază de la invazia rusă în Ucraina până la împușcături în școli și vaccinuri COVID, utilizatorilor TikTok le apar în mod constant afirmații false și înșelătoare”
Relatează un purtător de cuvânt al NewsGuardTech
De asemenea, studiul a observat că TikTok însuși a sugerat adesea termeni controversați, în timp ce patru analiști din SUA care au participat la acest studiu au folosit atât termeni de căutare neutri, cât și termeni mai ciudați, conform Mashable. Tastarea cuvântului “schimbări climatice” poate determina aplicația să sugereze căutarea “schimbările climatice nu există”, iar căutarea “vaccin COVID” ar putea să o determine să sugereze adăugarea cuvântului “expus”.
Într-un raport anterior despre transparența aplicației, care acoperă ultimele șase luni din 2020, TikTok a declarat că a eliminat peste 340.000 de videoclipuri în SUA, pentru că s-a distribuit conținut precum “dezinformare electorală, dezinformare sau media manipulată”, dar și peste 50.000 de videoclipuri care răspândeau dezinformări cu privire la COVID-19.
Sugestiile oferite prin intermediul motorului de căutare reprezintă o temă importantă pentru platformele uriașe de socializare precum TikTok, Instagram și Twitter.