More

    Starbucks își va lansa propria piață de NFT-uri

    Starbucks și-a anunțat ieri în mod oficial noua platformă de NTF-uri, Starbucks Odyssey, care va fi lansată la sfârșitul acestui an. Lanțul de cafenele vrea să combine programul de loialitate de succes al companiei, Starbucks Rewards (n.r. recompense Starbucks), cu propria piață de NFT-uri, permițând clienților să câștige și să cumpere active digitale, care deblochează experiențe și recompense exclusive.

    Această idea este primul contact al companiei cu tehnologia web3.

    Lanțul de cafenele din Seattle s-a adresat, la un moment dat, investitorilor cu privire la gama largă de posibilități ce poate fi explorată cu ajutorul tehnologiei web3, informează TechCrunch. Nouă experiență se va baza pe actualul model de recompense Starbucks, prin care clienții câștigă “steluțe” ce pot fi schimbate pentru diverse beneficii, precum băuturi gratuite.

    Adam Brotman, programatorul sistemului Mobile Order & Pay și al aplicației Starbucks, a fost solicitat încă o dată de companie, în calitate de consilier special. Echipa lui Brotman a creat Starbucks Odyssey alături de echipele de marketing și tehnologie ale lanțului de cafenele.

    Chiar dacă a fost implicată în acest proiect special de doar șase luni, Starbucks este interesată de blockchain de câțiva ani, a declarat pentru TechCrunch Brady Brewer, directorul general de marketing al companiei.

    Membrii Starbucks Rewards se vor conecta la Starbucks Odyssey folosind credidențialele existente pentru programul de loialitate. Platforma pune la dispoziție o varietate de activități, pe care Starbucks le numește “journeys” (n.r. călătorii), precum jocuri și provocări menite să le deschidă orizontul despre cafea și marca Starbucks.

    În plus, o colecție de NFT-uri de ediție limitată va putea fi achiziționată din aplicația web Starbucks Odyssey, care funcționează și pe telefoanele mobile. Nu va fi nevoie de portofel crypto, întrucât acestea pot fi cumpărate cu cardul.

    În lumea Odyssey, utilizatorii vor câștiga NFT-uri făcând provocări, care pot include și o activitate din lumea reală, cum ar fi “încercați trei băuturi de tip espresso”. Acest lucru ar necesita ca utilizatorul să arate codul de bare la casa de marcat, așa cum ar face-o, în mod obișnuit, dacă ar câștiga steluțe, în așa fel încât tranzacția să fie luată în considerare pentru provocarea Starbuck Odyssey.

    Starbucks afirmă că a explorat toate tipurile de blockchain pentru acest proiect, dar a ales tehnologia blockchain “proof-of-stake” (n.r. blocarea unei anumite sume de monede într-o rețea de tip blockchain) de la Polygon, deoarece utilizează mai puțină energie decât prima generație de blockchain-uri “proof-of-work” (n.r. minerii din rețea folosesc acest algoritm pentru a verifica tranzacțiile și pentru a adaugă blocuri noi in rețeaua blockchainului, dar și asigură securitatea rețelei), ceea ce este în concordanță cu planurile de viitor ale companiei.

    Răzvan Tănase

    Stay in the Loop

    Latest stories

    S-ar putea să-ți placă și...