Orice înțelegere de business se încheie oficial prin semnarea unui document, iar semnătura aplicată trebuie să aibă valoare juridică.
Fie că este vorba de aprobarea unei achiziții, încheierea unui contract, aprobarea unei facturi, a unui proiect sau reînnoirea unei asigurări, documentul trebuie să circule electronic și să fie semnat…tot electronic.
Din ce în ce mai multe companii private, dar și instituții de stat, au adoptat instrumente care să permită transformarea fluxurilor de documente din fizice în digitale.
Avantajele adoptării semnăturii electronice calificate sunt în primul rând valoarea legală a documentelor, rapiditatea cu care se încheie procesul de semnare (facilitând semnarea între mai mulți semnatari aflați în diferite orașe ale țării) și costurile reduse cu consumabilele precum hârtia și tușul de imprimantă.
Semnătura electronică își atinge cu adevărat potențialul în momentul în care întreg fluxul documentelor este electronic, printr-un sistem precum OnBase by Hyland, furnizat de Matricia Solutions, parteneri certSIGN. Cu OnBase, fiecare angajat capătă Digital Desk-ul său, de unde poate vedea ce sarcini are de îndeplinit pe diverse procese, fie ele de HR, de aprobare de achiziții, facturi, compunere de contracte sau reînnoiri de asigurări.
Accesând Task-ul, angajatul poate accesa documentele aferente sarcinii, iar în cazul în care procesul cere asta, le poate semna cu ușurință folosind soluția certSIGN. Tot ce trebuie să facă este să apese butonul „Semnează Electronic” și soluția de semnare electronică la distanță flowSIGN by certSIGN demarează fluxurile de semnare între mai mulți semnatari. La final, în OnBase, documentul este centralizat, organizat inteligent în Digital Drawer și semnat electronic folosind o semnătură electronică calificată.
Suplimentar, documentele semnate electronic pot fi arhivate legal, prin simpla apăsare a unui buton, certSIGN fiind și furnizor autorizat pentru arhivare electronică, fizică și retrodigitalizare.