Bosch România, companie care a deschis în urmă cu doar câteva luni Centrul de Inginerie din București, va fi prezent la Bucharest Tech Week, unde va prezenta o serie de tehnologii inovatoare care vor schimba industria automotive în următorii ani.
Bucharest Tech Week va avea loc la București, între 14 și 19 iunie, iar Bosch va fi prezentă atât la Business Summits, între 14 și 17 iunie, cât și la Tech Expo, între 17 și 19 iunie.
Am discutat cu Cătălin Cosmin Golban, Director al Departamentului de Procesare a Imaginii din cadrul Bosch România, despre surprizele pregătite de companie pentru cel mai important eveniment tehnologic din acest an în România.
„Pe lângă ce o să arătăm noi la stand-uri și la prezentările pe care o să le avem, o să vrem să vedem și cu ce vor veni alte companii. Avem o mulțime de activități. Pe de-o parte, vom avea prezentări, atât la Business Summits, cât și la Mobility Expo, pe de altă parte vom avea două standuri unde o să prezentăm diverse soluții și tehnologii de mobilitate pe care Bosch le dezvoltă”.
Cătălin Cosmin Golban, Bosch România
Bosch este mai mult cunoscut pentru produsele care ajung la consumatorul final – scule electrice, electrocasnice etc., însă principala activitate a noastră este dezvoltarea și inovarea în domeniul mobilității și în domeniul automotive și practic asta vom prezenta mai mult. Dezvoltăm atât tehnologii de conducere automată, de electrificare a power-train-ului, de conectivitate a mașinilor – activități orientate înspre viitor, dar care au și un impact asupra confortului și stilului de viația.
Cătălin Cosmin Golban, Bosch România
La Business Summits va fi prezent și Tobias Matter, șeful Centrului de Inginerie din România, care va participa la Summitul dedicat inovației.
„Spre exemplu, la Business Summits o să îl avem pe Tobias Matter, șeful Centrului de Inginerie din România. El va participa și la un panel pe teme de inovație. Apoi o să avem o prezentare pe arhitecturi software, atât pe partea de embeded, cât și pe partea de Cloud. O să avem și o prezentare despre soluții de managament al datelor, care sunt din ce în ce importante – tehnologii de genul Big Data, mai ales în contextul dezvoltării tehnologiei Inteligenței Artificiale. Vom mai avea o prezentare mai generală despre mega-trenduri în mobilitate. Apoi, la Business Summit vom avea un simulator VR care ilustrează experiența de conducere automată de nivel 3, în care sistemul, nu șoferul, are responsabilitatea de a conduce. Sigur, pentru mai multe detalii, invităm ascultătorii la standul nostru de săptămâna viitoare.”
Toate acestea vor contura o imagine de ansamblu a activităților și A impactului pe care îl are Bosch în dezvoltarea de tehnologii și, în general, în tehnologii de îmbunătățire a calității vieții.
Cătălin Cosmin Golban, Bosch România
Pentru Tech Expo, Bosch pregătește o serie de experiențe senzaționale menite să contureze modul în care vor fi conduse mașinile și motocicletele de mâine.
„Vom avea, la Mobility Expo, o motocicletă Kawasaki Ninja echipată cu radare dezvoltate inclusiv în centrul de inginerie din România. Vom avea și un stand de testare a e-bike-urilor – sistem dezvoltat de Bosch și un stimulator de steering, de control al direcției, conectat la un simulator de conducere automată și cele două tehnologii – partea de senzori și înțelegere a traficului și partea de control al mașinii și al direcției mașinii – extrase și expuse într-un stand de prezentare. Toate acestea vor fi la Mobility Expo.”
Bosch va prezenta și cele mai noi inovații care îmbină tehnologia Inteligenței Artificiale cu dispozitivele IoT:
„AioT este o combinație utilă între device-uri IoT și metode de AI care procesează datele de la aceste dispozitive, fie în Cloud, fie embeded, pe acele device-uri. Bosch tinde să conecteze absolut toate produsele pe care le dezvoltă, direct sau indirect. Cel mai bun exemplu este în domeniul auto-motive – mașinile nou-produse sunt din ce în ce mai mult definite de software-ul pe care îl integrează și îl rulează. Fără să exagerez, utlimele modele de mașini pot ajunge să ruleze până la un milion de linii de cod sofware – este foarte mult, dacă ne gândim că într-o mașină sunt tot felul de unități care rulează software, o parte dintre aceste unități sunt conectate la Internet. Unul dintre domeniile în care avem activități de cercetare și dezvoltare este acela al conducerii automate, unde avem senzori inteligenți conectați la Cloud – spre exemplu, avem senzori video care interpretează scenariile de trafic și sunt capabili să își dea seama când nu înțeleg atât de bine un scenariu. Ce se întâmplă în acel moment?! Vor trimite un pachet de informații în Cloud, unde vom antrena algoritmi noi de inteligență Artificială, vom face un software update și vom îmbunătăți, practic pe durata întregului ciclu de viață al unui astfel de produs comportamentul sistemului. Ceea ce descriu nu este SF, ci sunt exemple de activități pe care le avem, ca centru de Inginerie, și care vor fi produse de serie și vor fi acolo pentru utilizatorul final.”
Nu uitați că puteți să ascultați acest podcast și pe contul nostru de Spotify: