Platforma lituaniană carVertical, cunoscută și în România și temută de către samsarii care vând mașini second hand cu accidente ascunse în istoric, și-a prezentat rezultatele financiare ale anului precedent, anunțând o dublare a veniturilor.
În anul 2021, carVertical a obținut, din activitatea sa la nivel internațional, venituri de 17,7 milioane de euro. Astfel, firma lituaniană și-a dublat vânzările comparativ cu anul 2020, când a avut încasări de 8,5 milioane de euro.
Plaforma spune că urmează să lanseze serviciul de istoric de daune și pentru motociclete rulate și să se extindă pe două noi piețe europene: Marea Britanie și Danemarca.
carVertical construiește primul registru global și descentralizat privind istoricul vehiculelor. Ideea din spatele acestui titlu este de a strânge cât mai multe date posibil cu privire la întreținerea vehiculelor, de a le pune în blockchain și de a le face publice. Acest tip de abordare elimină riscul de modificare, falsificare, rescriere sau manipulare a informațiilor. Acesta oferă transparență deplină și, conform carVertical, instaurează încredere.
carVertical are drept bază registrul de vehicule blockchain, în plus, compania dorește să creeze un portofel de vehicule. Portofelul carVertical este o pasarelă mobilă pentru a gestiona virtual înregistrările privind înmatricularea și întreținerea vehiculului, a face asigurarea sau sarcinile de inspecție tehnică. Pentru proprietar, aceasta este o posibilitate atractivă pentru a accentua valoarea vehiculului lăsând toate înregistrările privind întreținerea în blockchain. Pentru carVertical, acesta este un instrument eficient de evaluare a afacerii.
Criza lanțului de aprovizionare și carVertical
Din cauza crizei mondiale a semiconductorilor, oferta de autovehicule rulate pe unele piețe a scăzut cu 40%. Simplu spus, producătorii întârzie livrările de mașini noi către clienți, ceea ce face ca aceste vehicule să nu apară pe piața second-hand ca mașini rulate.
”Întrucât le oferim șoferilor rapoarte despre istoricul mașinilor, am simțit direct consecințele acestei crize. Totuși, acest lucru nu ne-a împiedicat să ne atingem obiectivele financiare.”, spun cei de la carVertical în comunicat.
În ciuda considerațiilor de contracarare a scăderii cererii prin extinderea pe noi piețe, creșterea veniturilor companiei a fost în mare măsură rezultatul consolidării poziției pe piețele din Europa Centrală și de Est, precum și a poziției pe piețele americane. S-a investit masiv în date, oferind utilizatorilor servicii mai bune și o experiență îmbunătățită, implementând în același timp diverse strategii agresive de marketing în țările vizate. În 2021, au fost adăugate doar două piețe noi în portofoliul: Danemarca și Regatul Unit.
Chiar și numărul de angajați a înregistrat o creștere de la 36 la începutul anului 2021 la 76 în prezent. Pentru unii, acesta poate părea un număr mic, având în vedere veniturile. În realitate, acest lucru a făcut carVertical deosebit de rezistentă în circumstanțe dificile: „angajăm într-un ritm lent”, vizând specialiști cu experiență care vor să fie alături de noi pe termen lung. Rezultatul este o echipă mică, dar foarte adaptabilă, care este dedicată succesului nostru în viitor.
Extinderea pe alte piețe planificată pentru 2022
Criza în curs de desfășurare a lanțului de aprovizionare nu este singura care afectează companiile din sectorul auto. Războiul din Ucraina nu numai că a zguduit întreaga lume, dar a afectat, de asemenea, foarte mult piețele din Europa Centrală și de Est. Când a izbucnit războiul, carVertical a încheiat imediat operațiunile în Rusia și Belarus. carVertical acordă, de asemenea, sprijin financiar Ucrainei și speră, alături de toată lumea, că războiul se va termina în curând.
”Cu toate acestea, estimăm o creștere a veniturilor companiei la 25 de milioane de euro în 2022, parțial prin extinderea în piețe noi. Am început deja să ne oferim serviciile în Australia, Spania și Mexic. În plus, Africa de Sud, Țările de Jos, Portugalia, Brazilia, Sakartvelo, Emiratele Arabe Unite, Canada și Puerto Rico se numără printre țările în care sperăm să fim prezenți în viitor.”, se mai arată în documentul citat.
”Acest plan vine cu provocările sale: înainte să putem oferi rapoarte despre mașini într-o țară anume, trebuie să obținem mai întâi datele. De îndată ce echipele noastre responsabile pentru produse și date ne dau undă verde, putem începe să investim în comunicarea de marketing. Astfel, ne adresăm potențialilor clienți și îi putem educa cu privire la importanța unei verificări a istoricului mașinii.
Mai mult decât atât, de la începutul operațiunilor, carVertical a fost orientată spre mașini – lucru care se va schimba în viitorul apropiat, întrucât vom fi prezenți și pe piața de motociclete.
Plănuim de mult timp să facem acest lucru. Primim în mod constant solicitări de la iubitorii de motociclete, atât de multe încât a devenit evident faptul că ar trebui să profităm de această oportunitate. Chiar și acum, înainte de a cumpăra o motocicletă, oamenii pot verifica istoricul acesteia pe carVertical. Serviciile noastre în acest domeniu vor continua să se dezvolte în 2022.”