Primul supercar electric dezvoltat la Cluj a furat toate privirile la Innowave Summit

Timp de două zile, Cluj Napoca a găzduit Innowave Summit, unul dintre cele mai mari evenimente de inovare din Europa Centrală și de Est, organizat de Forumul de Afaceri Bulgar (Varna), C-EDU Cluster de Educație (Cluj-Napoca) și Municipiul Cluj-Napoca în parteneriat cu Municipiul Varna.

La evenimentul care s-a desfășurat în locația oferită de Grand Hotel Italia participanții s-au bucurat de o apariție exotică: primul supercar electric dezvoltat la Cluj. Mașina e atât de nouă, că nu are încă nici măcar un nume. Dar asta nu a contat prea mult pentru cei care s-au înghesuit să o admire. Printre aceștia chiar și premierul Nicolae Ciucă.

Cu 300 de cai putere și caroserie din fibră de carbon, prima mașină electrică dezvoltată în țara noastră este un prototip. Totuși, cei care l-au conceput speră că vor putea să producă o serie limitată, după omologarea la RAR. Mașina electrică a intrat într-o competiție internațională alături de alte proiecte inovative din toată lumea, și are șansa să câștige o finanțare de un milion de dolari, în Statele Unite. 

„Am pornit de la ideea de a face prima mașină românească electrică. Iar patru ani mai târziu, o arătăm că există, funcționează. Ne dorim să facem o serie limitată, până în 10 mașini, să o certificăm la RAR, și să introducem în ea toată tehnologia la care noi avem acces.”, spune Voicu Oprean, investitor principal Newcar4Future și CEO al AROBS, compania de software care a investit în idee. De altfel, până în prezent, s-au cheltuit peste 500.000 de euro, bani privați, dar și fonduri europene.

Am discutat cu Mihai Matica, partener al companiei care dezvoltă automobilul, și ne-a spus că echipa de proiect își dorește să facă o mașină exclusivistă, iar pentru asta au luat ca model de afacere compania croată Rimac. Totuși, spune Mihai Matica, mai este mult de lucru până în etapa în care vom putea vedea zburdând pe străzile României, supermașina dezvoltată la Cluj.

Dacă ar fi să spunem ce anume ne-a impresionat cel mai mult, aș începe cu modul în care se deschis portierele, cu ajutorul unui senzor. Practic, trebuie să ”mângâi” portiera pentru ca ea să se deschidă. Ne-au plăcut și camerele video amplasate în locul oglinzilor clasice, dar ne-a plăcut și aspectul general al mașinii, liniile sale fiind creația designerului Peter Szabo. El spune că a vrut ca mașina să nu semene cu nicio formă de la nicio altă mașină.

Reprezentanții companiei spun că bateriile asigură o autonomie de 350 de km la o viteză maximă de 180 de km per oră, însă în prezent se caută soluții pentru un upgrade al acumulatorilor, astfel încât să crească autonomia și să scadă greutatea mașinii.

andrei.nistor

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai recente știri

spot_img

Abonează-te la cele mai recente știri din IT, Digitalizare, Tehnologii & Crypto

Te-ar putea interesa și...