Smiley, Connect-R, Lora, într-un proiect blockchain

Unele dintre cele mai faimoase nume din entertainment-ul românesc vor fi parte dintr-un proiect blockchain dezvoltat de un român care i-a lansat o piesă şi lui Snoop Dogg.

CLAPART este primul proiect românesc care aduce tehnologia blockchain și criptomonedele pe piața de media & entertainment, printr-un ecosistem descentralizat în care artiști precum Smiley, Connect-R sau Lora se vor putea adresa direct publicului larg pentru investiția în dezvoltarea și promovarea operei lor. De asemenea, fanii vor putea investi direct în proiectele artiștilor, în schimbul unor redevențe. Astfel, finanțarea, producția și aprecierea unei opere devin o experiență comună pentru creatori și public, iar fanii vor avea ocazia să devină parteneri cu artiștii preferați.

În prezent, proiectul CLAPART se află în faza de implementare, principalele elemente de inovație fiind deja dezvoltate. Lansarea platformei CLAPART este programată pentru toamna anului în curs.

Ideea CLAPART a venit pe baza experienței mele de artist și producător, dar și ca fan al unor artiști extraordinari pe care îi apreciez. Am încercat să înțeleg de ce creatorii, indiferent de arta în care se manifestă creația lor, nu ar putea să se adreseze direct fanilor ca să fie susținuți de către aceștia pentru a-și lansa și promova opera. Și, pentru că nu am găsit niciun motiv valid – altul decât că nu s-a mai făcut, mi-am dat seama că ideea acestui parteneriat dintre creatori și fani este mai degrabă un vis împlinit al tuturor celor din această industrie. Sunt convins că relația dintre creatori și fani așa cum o știm azi nu va mai fi la fel niciodată și mulțumesc echipei mele, artiștilor deja confirmați și investitorilor care au susținut acest proiect până acum. CLAPART este proiectul vieții mele și sunt extrem de bucuros că îl pot împărtași de azi cu publicul larg

Tudor Fornea, Chief Executive Officer al CLAPART.

Pe larg, despre ce înseamnă CLAPART:

Prin CLAPART, tehnologia blockchain şi criptomonedele fac un pas înainte pe piaţa de media şi entertainment. Şi are două componente:

1. CREATORII. Proiectul presupune mai întâi lansarea unei platforme online adresată tuturor creatorilor: de la muzicieni la actori şi programatori, artişti vizuali, scriitori şi poeţi, gameri sau designeri, influenceri şi creatori de NFT-uri.

Aceştia vor avea astfel posibilitatea să îşi lanseze noile proiecte pentru susţinere publică. Şi vor putea să-şi producă singuri operele şi să deţină controlul deplin asupra expresiei lor artistice.

2. CONSUMATORII DE ARTĂ. Fani şi iubitori de artă, investitori şi manageri, pot investi în proiectele artiştilor ca apoi să împartă cu ei beneficiile financiare provenite din succesul operei.

Astfel, pe baza unui protocol unic Royalty Share Token (RST), creatorii de conţinut artistic pot folosi cu uşurinţă propriul token prin intermediul căruia le este practic finanţată opera de către comunitatea de fani.

Toţi cei care au investit vor beneficia automat de redevenţe, sume provenite din drepturile de autor aferente operei, distribuite sub formă de criptomonede, în moneda nativă platformei.

Afacerea beneficiază de o echipă de management formată din 15 specialişti, proiectul CLAPART fiind deja evaluat în primul trimestru al acestui an la 50 milioane de dolari prin încheierea cu succes a unei runde private de finanţare (seed round) la care au participat business angels din România şi un fond de investiţii internaţional, se mai arată în comunicat.

Pe data de 1 iunie, se deschide prima rundă de finanţare publică adresată în special publicului din România, direct pe site-ul proiectului.

Cu o echipă de management formată din 15 specialiști care îmbină experiența și expertiza de top în domeniile cheie ale business-ului, proiectul CLAPART a fost deja evaluat în primul trimestru al acestui an la 50 milioane de dolari prin încheierea cu succes a unei runde private de finanțare (seed round) la care au participat business angels din România și un fond de investiții internațional. Pe data de 1 iunie, CLAPART deschide prima rundă de finanțare publică adresată cu precădere publicului din România, direct pe site-ul www.clapart.com.

Totodată, în doar câteva luni de când a fost demarat, CLAPART reunește deja peste 200 de creatori confirmați și primii 20 de ambasadori celebri ai proiectului, nume titrate din industria de divertisment din România, printre care: Cătălina Ponor, Smiley, Lora, Connect-R, Speak sau Antonio Pican.

Ideea disruptivă a proiectului este validată de către publicul român din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 și 45 de ani, conform unui studiu online realizat recent de firma de cercetare Novel Research pe un eșantion aleator de 800 de persoane, pe cote de sex, vârstă și regiune (conform INS). Astfel, potrivit acestui studiu, 1 din 2 respondenți consideră investiția alături de artiști sau creatori ca fiind atractivă.

Din punct de vedere tehnic, platforma CLAPART folosește tehnologia blockchain fiind construită pe Binance Smart Chain (BSC), în baza unui parteneriat româno-american cu Beyond Entreprizes, una dintre cele mai importante companii cu servicii integrate adresate proiectelor blockchain, cu peste 60 astfel de proiecte implementate cu succes la nivel mondial.

redactia digitalio

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai recente știri

spot_img

Abonează-te la cele mai recente știri din IT, Digitalizare, Tehnologii & Crypto

Te-ar putea interesa și...