Producătorul auto japonez va deschide o fabrică pentru a crea prototipul unei baterii de tipul solid-state care va avea un impact semnificativ asupra costului mașinilor electrice.
Știm deja cu toții că viitorul industriei auto este electric. Producătorii de mașini susțin cu tărie acest lucru și muncesc din greu pentru a dezvolta vehicule care să îi ajute să atingă obiectivul de neutralitate a carbonului în produsele și operațiunile lor.
Nissan, producătorul auto japonez, a anunțat deschiderea unei fabrici în care va fi produsă o baterie de tipul solid-state care ar putea implica o schimbare semnificativă pentru piața de mașini electrice.
Bateriile utilizate în prezent de majoritatea mașinilor electrice sunt litiu-ion și au o serie de probleme care au împiedicat dezvoltarea pieței auto electrice: sunt grele, durează mult până se încarcă, au o densitate energetică foarte scăzută (adică energia nu durează mult), nu pot fi încărcate sau descărcate la 100% și, în plus, sunt scumpe. Bateriile cu stare solidă (solid-state), pe de altă parte, oferă o mai mare stocare a energiei care se traduce printr-o autonomie mai mare, timp de încărcare mai scurt și un preț mai mic.
Problema este că până acum există doar prototipuri pentru baterii bazate pe această tehnologie. Nissan va deschide o linie pilot de producție la uzina din orașul Yokohama pentru a crea un prototip al bateriei care să fie apoi transpus rapid în producția de serie. Potrivit companiei, până în 2028 ar putea lansa o baterie care să ofere un cost de funcționare a vehiculului de 65 de dolari kWh, ceea ce l-ar pune la același nivel cu vehiculele pe benzină.
Kunio Nakaguro, vicepreședinte responsabil cu divizia de cercetare și dezvoltare, a explicat că „Nissan a fost lider în tehnologia de electrificare printr-o gamă largă de activități de cercetare și dezvoltare; de la cercetarea materialelor bateriilor la nivel molecular până la dezvoltarea de vehicule electrice sigure și de înaltă performanță. Inițiativele noastre includ chiar și dezvoltarea orașelor care folosesc vehicule electrice ca baterii de stocare.”
Nissan este producătorul LEAF, o mașină compactă care și-a făcut debutul în 2010 pentru a cuceri piața; De atunci, niciun alt vehicul electric nu a mai fost lansat, deși Nissan ARIYA este pe cale să iasă pe piață.
În vara anului trecut, compania s-a alăturat cursei spre zero, campania Națiunilor Unite care urmărește să reducă emisiile de carbon la zero până cel târziu în 2050.