Marius Spătaru, Prime Telecom: Fie că vorbim de contextul actual sau de un context normal, fiecare companie ar trebui să aibă preocupări legate de siguranța datelor

Ultima lună a fost marcată de îngrijorările legate de securitatea cibernetică în contextul invaziei rusești în Ucraina. Războiul declanșat de Rusia are o importantă componentă informațională și cibernetică, iar efectele s-au resimțit și în România. Marius Spătaru, Sales Manager al Prime Telecom, una dintre principalele companii de telecomunicații din România a explicat, într-un interviu exclusiv acordat Digitalio, ce ar trebui să facă business-urile românești pentru a contracara potențialele atacuri cibernetice.

Chiar săptămâna trecută, Rompetrol a fost ținta unui atac cibernetic complex în urma căruia mai multe servere au fost criptate.

Potrivit lui Marius Spătaru, companiile ar trebui să aibă un comportament preventiv în ceea e privește securitatea datelor, indiferent de context, însă cu atât mai mult în această perioadă.

„Fiecare companie ar trebui să aibă preocupări legate de siguranța datelor, mai ales dacă vorbim de date sensibile. Companiile ar trebui să aibă back-up pentru datele considerate critice, stocat pe o altă infrastructură, nu pe serverele pe care rulează software-ul în mod uzual”

Marius Spătaru, Sales Manager Prime Telecom

Tendințele actorilor cibernetici de a specula vulnerabilitățile companiilor se manifestă încă de la începutul pandemiei care, potrivit expertului Prime Telecom, a accentuat nevoile de intervenții profilactice sau reparatorii.

„Pandemia a adus mutarea lucrului acasă. Lucrând Work from home, au început să apară breșe de securitate privind accesul către platformele companiilor și de aici a crescut și numărul de atacuri (…) Am observat și o altă tendință în pandemie (…) Chiar din prima lună, multe companii ne solicitau să mergem să le restartăm serverele interne, sau să verificăm serverele care nu funcționează”.

Marius Spătaru, Sales Manager Prime Telecom

Marius Spătaru subliniază și nevoia companiilor de a „filtra sau de a stopa traficul care nu este relevant pentru companie. Ne găsim în situația în care multe companii primesc trafic neautorizat din zone care nu sunt relevante pentru business-ul lor”, a afirmat acesta. În acest sens, compania Prime Telecom lucrează în strânsă colaborare cu autoritățile:

„ am demarat o campanie alături de DNSC prin care încercăm să informăm asupra IP-urilor care sunt sursa unor atacuri, site-uri care nu ar trebui vizitate.”

Marius Spătaru, Sales Manager Prime Telecom

Securitatea datelor – prioritatea Prime Telecom în 2022

„Prime Telecom își propune, în 2022, să trateze din ce în ce mai mult partea de securitate. Pentru zona de Cloud avem dincolo de back-up-ul local pe care îl facem pe servere, avem back-up pe tape-uri, ceea ce înseamnă că în cazul unor atacuri majore, toate informațiile clienților noștri se află pe tape-uri. Când vorbesc despre tape-uri, mă refer la acele casete care sunt în afara zonei de acces din Internet, totul este accesibil din controller. Acel back-up din dulap. Este o măsură ultra-preventivă pentru tot ce înseamnă soluții de Cloud la Prime Telecom.”

Marius Spătaru, Sales Manager Prime Telecom

Infrastructură, Conectivitate și Securitate

Un studiu al MKOR Consulting de la sfârșitul anului trecut, referitor la digitalizarea companiilor din România, observa nivelul crescut de conștientizare al companiilor față de beneficiile digitalizării. Astfel, jumătate dintre firme derulează în prezent proiecte de digitalizare.

În acest context, Marius Spătaru a subliniat complexitatea necesităților companiilor pentru a-și putea desfășura activitățile eficient și neîntrerupt:

„La Prime Telecom ne ocupăm de toată această zonă: cum ajungi la echipamentele tale – vorbim pe VPN, cum funcționează firma ta – vorbim de Internet, firma ta are nevoie de Internet ca să își desfășoara activitatea în mod constant ok, vorbim despre zona de servicii de preluare a comenzilor – soluții de voce, centrale virtuale și fizice administrate de noi, vorbim despre serviciile de Cloud, găzduite în Data Center-ele NX Data. Probabil suntem una dintre singurele companii din România care are o soluție complexă de Cloud – infrastructura noastră de Cloud este găzduită în NX Data 1 și este replicată identic în NX Data 2. Practic, avem doi nori de infrastructură în 2 data center-e separate. Orice s-ar întâmpla la nivel networking, hardware, companiile care lucrează cu noi își pot continua activitatea neîntrerupt.”

„Datele din România să fie în România”

Potrivit lui Marius Spătaru, companiile românești sunt înclinate din ce în ce mai mult înspre soluții și servicii găzduite pe infrastructura aflată în România.

„Vizând strict activitatea de business ne propunem să lărgim aria de colaborare cu tot ce înseamnă companii de software din România, chiar sprijinim start-up-uri care au inițiativă, sprijinim sectorul public să-și țină datele în România. Chiar am avut niște campanii sub sloganul „Datele din România să fie în România”.Deja vedem o creștere a companiilor de la noi care se pun la masa discuțiilor și am început să furnizăm servicii găzduite în România, sigure, stabile, în parametrii mult mai buni decât ce ar înemna stocarea lor în data-centere din afară”.

Poți asculta acest dialog și pe SPOTIFY:

Gabriel Zamfir

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai recente știri

spot_img

Abonează-te la cele mai recente știri din IT, Digitalizare, Tehnologii & Crypto

Te-ar putea interesa și...