Cum a devenit Azuki, brusc, cea mai vândută colecție NFT din lume

În ultimele patru săptămâni, aceste personaje de tip anime „skateboarder” au înregistrat tranzacții de 300 de milioane de dolari, depășind chiar și Bored Ape Yacht Club.

În 12 ianuarie un grup de patru bărbați de 30 de ani care trăiau în Los Angeles au lansat 8.700 de jetoane nefungibile (NFT) cu perspnaje în stil anime, cunoscute sub numele de Azuki, fiecare având un preț de 3.400 de dolari. S-au vândut în trei minute, aducându-le celor patru peste 29 de milioane de dolari. Alte jetoane valorând 2 milioane de dolari au fost vândute într-o ofertă privată câteva zile mai târziu. Apoi lucrurile s-au încins cu adevărat.

În cele patru săptămâni încheiate pe 11 februarie, Azukis a realizat un volum de tranzacții de aproape 300 de milioane de dolari pe mai multe piețe NFT importante, cum ar fi OpenSea. Cei mai scumpi Azuki se tranzactionează acum cu jumătate de milion de dolari; altele mai ieftine pot fi luate pentru 36.000 de dolari. În ultima lună, vânzările totale Azuki au depășit NFT-uri mai cunoscute, cum ar fi Bored Ape Yacht Club și CryptoPunks. Au ajuns deja al optulea NFT-uri ca tranzacționare din toate timpurile.

Chiru Labs, startup-ul din spatele Azuki

Chiru Labs, startup-ul din spatele Azuki, face o redevență de 5% la fiecare revânzare Azuki NFT, ceea ce înseamnă că a pus deoparte alte 15 milioane de dolari drept redevențe, pe lângă cele 31 de milioane de dolari pe care le-a adunat în oferta inițială Azuki.

Cei patru fondatori ai Chiru sunt anonimi, ceea ce nu este neobișnuit în lumea cripto obsedată de confidențialitate (identitatea a doi bărbați din Florida de Sud care au câștigat milioane de la Bored Ape Yacht Club a fost dezvăluită recent, revoltând o minoritate vocală pe Twitter).

Dar al cincilea jucător cheie din Chiru este relativ bine cunoscut, cel puțin în industria jocurilor de noroc: Arnold Tsang. Până acum două săptămâni, Tsang, un artist conceptual în vârstă de 39 de ani, avea o slujbă normală în fruntea designului de personaje pentru Overwatch, shooter-ul de succes de la Activision Blizzard, care are un total de 60 de milioane de jucători înregistrați. Astăzi, Tsang se alătură oficial lui Chiru cu normă întreagă, ca parte a unui impuls de extindere la produse de îmbrăcăminte a mărcii Azuki.

„Visul este ca Azuki să aibă IP (proprietate intelectuală) atât de mare încât să existe o serie animată, poate chiar jocuri și tot felul de produse”, a spus el, citat de Forbes.

Tsang adaugă că a ales să-și facă publică identitatea „ca pe un angajament de încredere. Iată cine sunt, asta am făcut. Pune-ți încrederea în mine că nu o să fug după ce fac bani și să plec doar pe o insulă pustie.”

În ultimul an, industria NFT a explodat

Tsang și cei patru fondatori Chiru Labs sunt doar cei mai recenti câștigători care au profitat de goana după ”aurul” NFT. În ultimul an, industria veche de cinci ani a explodat, OpenSea tranzacționând NFT în valoare de 5 miliarde de dolari doar în ianuarie. Cele 10.000 de NFT care compun colecția CryptoPunk valorează aproximativ 4 miliarde de dolari, potrivit firmei de analiză Nansen, mai mult decât capitalizarea de piață a Nordstrom sau H&R Block. Este, de asemenea, o piață plină de potențial o mulțime de tranzacții false.

O investigație recentă Reuters a unei piețe mai noi a constatat că cele mai scumpe 27 de tranzacții NFT luna trecută, în valoare totală de peste 1 miliard de dolari, au fost tranzacționate doar în două portofele; primele 100 de vânzări au avut loc între doar 16 portofele.

Cu peste 1.000 de colecții NFT lansate în fiecare lună, conform Chainalysis, este, de asemenea, un mister de ce câteva decolează în timp ce majoritatea eșuează. Andrew Steinwold, care conduce un fond de investiții NFT de 100 de milioane de dolari cu sediul în Chicago, care deține și niște Azuki, consideră că arta Azuki este de o calitate „ridicată”. Alți colecționari subliniază valoarea neobișnuit de mare de producție a site-ului lui Azuki, care are o galerie cu un set sofisticat de caracteristici de filtrare asemănătoare cu cele ale OpenSea, unde puteți restrânge o căutare NFT după criterii precum tipul de pălărie, îmbrăcăminte sau expresia facială care apare într-o imagine. Chiru Labs a lansat, de asemenea, un software open-source care le permite altora să facăp mint pentru mai multe NFT-uri pentru taxe de tranzacție mult mai mici, care altfel pot ajunge până la 300 USD fiecare.

Teoria lui Tsang: Azukis surprinde „cultura rebelă a skateboarderilor”, care se conectează bine cu cei din cripto și NFT.

Un alt factor care a determinat creșterea interesului pentru Azukis este cererea reținută pentru arta anime. În ultimii ani, Netflix și-a intensificat conținutul anime și, la sfârșitul anului 2020, a anunțat că 100 de milioane de gospodării au urmărit o emisiune anime pe Netflix în anul anterior. În august 2021, colecția 0N1 Force NFT a fost lansată cu un stil anime. La mai puțin de două săptămâni de la apariție, prețul său mediu a trecut de la aproximativ 1.500 de dolari la 30.000 de dolari. (De atunci, interesul pentru proiect a scăzut brusc, unii acuzând echipa sa de conducere de proastă administrare.)

Cine e în spatele Azuki?

Chiar și creatorii par puțin derutați. Zzzagabond suspectează că investitorii asiatici conduc unele dintre cele mai scumpe achiziții de NFT Azuki. „Bănuiala mea este că sunt asiatici care, pentru prima dată, văd artă care rezonează cu adevărat cu ei”, spune Zzzagabond, care s-a născut în China și este unul dintre cei din spatele Azuki.

„Am avut câteva conversații cu investitori asiatici care mi-au spus că acesta a fost primul NFT pe care l-au achiziționat.”, spune el, citat de Forbes

Zzzagabond conduce Azuki și spune că a lucrat anterior în dezvoltarea afacerilor la Google, urmată de o perioadă de patru ani la o platformă financiară descentralizată (nu spune care). Un alt membru fondator, care folosește numele de web Location Tba, spune că anterior a fost inginer de software la Facebook. Încă un altul, Hoshiboy, pretinde că este de două ori absolvent al incubatorului Y Combinator.

De ce rămân atât de secretoși cu privire la identitatea lor? „Există o mistică, magie și atracție pentru ceva în care proiectul nu este cu adevărat despre identitățile noastre și experiențele noastre din trecut”, spune Zzzagabond. „Cred că în cele din urmă identitățile noastre vor fi îndoite”, adaugă el, folosind termenul pentru expunerea numelui cuiva pe internet.

Pentru a construi o afacere durabilă, Chiru va încerca să se sprijine puternic pe brandul Azuki, deschizând noi surse de venituri dincolo de redevențe.

La sfârșitul lunii februarie, Azuki va lansa o linie de îmbrăcăminte, începând chiar cu jachetele roșii. În cele din urmă vor să meargă chiar și la Hollywood. Poate că emisiunile TV l-ar plăti pe Azuki pentru dreptul de a-și folosi proprietatea intelectuală, gândește Zzzagabond. Poate că, în populara emisiune TV The Masked Singer, unul dintre costume ar putea fi un design Azuki, speculează el. Există planuri pentru Azukis și în Metaverse. La urma urmei, când ai făcut peste 40 de milioane de dolari din nimic în doar câteva săptămâni, totul pare posibil.

Citește și

spot_img

Alte știri din aceeași rubrică

spot_img