În a doua jumătate a anului 2021, toată lumea era agitată pe tema Web3; ce a fost și cum era pe cale să ne schimbe lumea? Până în anii 2010, cei mai mulți dintre noi foloseau fie versiunile Web1, fie Web2. Prima era o versiune „numai în citire” a internetului din care utilizatorii puteau căuta și accesa informații, dar nu puteau comunica sau interacționa cu acestea. Web2, versiunea pe care o folosim în prezent, este versiunea de internet care permite conținut generat de utilizatori și pune mai mult accent pe implicare.
După cum mulți dintre noi știm în acest moment, Web3 este aparent următoarea etapă în evoluția internetului și va avea implicații masive pentru utilizatorii săi, cu sisteme AI mai intuitive și o experiență de utilizator mai robustă. Acest lucru se datorează faptului că Web3 este, prin natura sa, descentralizat și autonom, ceea ce înseamnă că platformele peer-to-peer vor fi în centrul său. Desigur, această versiune a internetului se va baza în mare măsură pe instrumente descentralizate precum criptomoneda, blockchain și NFT.
În 2022, acest concept va fi explorat și mai mult și o mare parte din această explorare este împinsă de multe proiecte inovatoare de cripto și blockchain. De la x la x, iată cele mai importante proiecte cripto și blockchain care au inaugurat Web3:
Cirus
Cirus reunește datele și Web-ul 3.0, permițând utilizatorilor să-și transforme datele în criptomonede și să le folosească drept rampă către noua economie digitală. Cirus întoarce scenariul pe marile corporații care vă preiau datele gratuit și le folosesc pentru a genera miliarde. În schimb, utilizatorii pot controla, monetiza și câștiga din propriile lor date – așa cum ar trebui să fie – folosind o întreagă suită de servicii, de la o extensie de browser web, la aplicații mobile, la un router wifi care supraalimentează monetizarea datelor.
Dincolo de monetizare, datele sunt pe cale să devină activul viitorului, împletite în Web 3 și Metaverse pentru a deschide noi servicii, noi oportunități financiare și tipuri complet noi de piețe. Cu Cirus, veți deține acest activ și vă puteți conecta direct la o platformă Web 3.0 pentru a profita de toate aceste oportunități, cu un activ pe care îl generați pasiv – datele dvs. Cirus și-a lansat deja extensia de browser pentru Chrome, care le permite utilizatorilor să înceapă să câștige imediat din datele lor. De asemenea, au comenzi pentru un milion de routere de la un ISP important. Se pare că Cirus poate fi soluția potrivită pentru a aduce milioane de utilizatori în Web 3.
Frontier
Web3 capătă mai multă tracțiune, iar noi utilizatori vin în NFT și DeFi. Frontier facilitează accesul utilizatorilor la DeFi și NFT folosind aplicația sa mobilă. Frontier este un portofel cripto și DeFi în care utilizatorii pot trimite, stoca și investi în peste 4000 de active. Câștigați dobândă pasivă prin pariarea activelor cripto, urmărirea NFT-urilor și explorarea aplicațiilor web3 dintr-un singur loc.
Frontier acceptă blockchain-uri de top, cum ar fi Ethereum, Polygon, Avalanche, Harmony, BSC și peste 10 blockchain-uri, facilitând accesul utilizatorilor la cele mai recente blockchain-uri din mers.
Libre DeFi
În zilele noastre, nu există nicio limită la ceea ce putem face cu DeFi, iar Libre DeFi rămâne în fruntea tuturor. Unele dintre funcțiile oferite de platforma libredefi.io includ schimbul de jetoane, creșterea randamentului, guvernanță și stablecoins. În Web3 și nu numai, multitudinea de servicii disponibile clienților va crește și LibreDeFi pare hotărât să țină pasul.
Compania intenționează în prezent să introducă îmbunătățiri NFT, Farming-as-a-Service (FaaS), care va fi una dintre propunerile partenerului lor business-to-business, un Launchpad IDO pentru noi alocări de jetoane și o experiență de joc Play-2-Earn (P2E), toate ca parte a ecosistemului lor DeFi. Aceasta înseamnă că LibreDeFi va continua să fie relevant în spațiul DeFi pe măsură ce trece în următoarea fază a Web3.
Bird
Apariția Web3 are implicații nu numai pentru utilizatori și experiența lor generală, ci și pentru dezvoltatorii blockchain. Bird abordează această nevoie a pieței oferind dezvoltatorilor dApp acces la date analitice bogate prin oracolul lor în lanț. Acest lucru le va permite dezvoltatorilor blockchain cu instrumentele de a crea dApps și produse care seamănă cu o experiență de utilizator mai personalizată – comparabilă cu ceea ce utilizatorii sunt familiarizați cu platformele Web2 – pe Web3, pe măsură ce continuă să evolueze.
După cum explică compania, analiza predictivă și dezvoltarea blockchain pot lucra mână în mână pentru a crea nu numai viitorul blockchain-urilor, ci și al internetului în ansamblu. Rezultatul este o experiență de utilizator care este adaptată direct pentru Web3 și va asigura locul blockchain-ului și în viitor.
420 DAO
Când vine vorba de Web3, descentralizarea este numele jocului și puține concepte au potențialul de a ridica industria la o nouă înălțime, la fel ca Organizațiile Autonome Descentralizate (DAO). Întrucât DAO-urile sunt pe cale să joace un rol important în Web3, 420 DAO încearcă să se asigure că există calitate și diversitate în sector.
Prin echipa lor de dezvoltare internă și trezoreria lor DAO, 420 DAO va ajuta la dezvoltarea și finanțarea proiectelor inovatoare Web3 cele mai necesare. Deși există în mod evident un aspect comercial al DAO-urilor, diferențierea 420 DAO vine din accentul pus pe crearea de proiecte care să servească binele public. Toate proiectele vor fi descentralizate din prima zi și, prin urmare, sunt votate de comunitate, asigurându-se că trecerea la Web3 este cât mai democratică.
Concluzie
Web3, așa cum îl știm, este pe cale să schimbe pentru totdeauna internetul, iar impactul blockchain-ului în această schimbare nu poate fi trecut cu vederea. De la a ajuta la crearea unor sisteme mai intuitive pentru a facilita plățile prin interfața Web3, proiectele blockchain conduc în mod clar drumul și va fi interesant de văzut cum se desfășoară.
Pe măsură ce mai multe companii blockchain ajung în prim-planul Web3, este important ca acestea să aibă sprijinul unei agenții de marketing cu experiență. Acest lucru se datorează faptului că piața devine din ce în ce mai saturată, iar consumatorii devin din ce în ce mai sofisticați și mai exigenți cu privire la afacerile blockchain și cripto pe care să le patroneze. Având îndrumarea unei agenții, astfel de afaceri pot fi mai bine poziționate.
Sursa foto: Pexels